pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Technologie widzenia, czyli media w poszukiwaniu autora: Wim Wenders

Autor książki:

Andrzej Gwóźdź

Dane szczegółowe:
Wydawca: UNIVERSITAS
Oprawa: miękka
Ilość stron: 216 s.
Wymiar: 148x210 mm
EAN: 9788324204564
ISBN: 83-242-0456-3
Data:2001-01-09
Cena wydawcy: 29.60 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Monografia poświęcona ekranom w ich rozlicznych związkach z kulturą - głównie audiowizualną - uwzględniająca praktyki kina, telewizji i wideo. Analiza efektów spotkania technologii cyfrowych z hipertekstualnymi i hipermedialnymi narracjami współczesności (twórczość Wima Wendersa, Petera Greenewaya, ale także gry komputerowe). Posiłkując się pracami szczególnie Wima Wendersa, Autor ukazuje kulturowo-miedialne efekty awansu ekranów we współczesnej audiowizji. Niezwykle oryginalna i nowoczesna propozycja, próbująca odpowiedzieć na newralgiczne pytania, dotyczące stanu kultury przełomu wieków.

Książka "Technologie widzenia, czyli media w poszukiwaniu autora: Wim Wenders" - Andrzej Gwóźdź - oprawa miękka - Wydawnictwo UNIVERSITAS.

Spis treści:

WPROWADZENIE
1. MOBILIZACJE WIDZENIA
Film w poszukiwaniu mediów
Ekranizowanie czasoprzestrzeni
Niesforne obrazy

2. DESIGN WIDZIALNOŚCI
od pigmentu do interfejsu
Intermedialność estetycznie
Gesty wideo

3. WIMA WENDERSA OBLICZA MEDIÓW
Widzieć widzenie
Logika widzialności
Design miast

ZAKOŃCZENIE