Tytuł książki:
Technologie widzenia, czyli media w poszukiwaniu autora: Wim Wenders
Autor książki:
Andrzej Gwóźdź
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | UNIVERSITAS |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 216 s. |
Wymiar: | 148x210 mm |
EAN: | 9788324204564 |
ISBN: | 83-242-0456-3 |
Data: | 2001-01-09 |
Cena wydawcy: 29.60 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Monografia poświęcona ekranom w ich rozlicznych związkach z kulturą - głównie audiowizualną - uwzględniająca praktyki kina, telewizji i wideo. Analiza efektów spotkania technologii cyfrowych z hipertekstualnymi i hipermedialnymi narracjami współczesności (twórczość Wima Wendersa, Petera Greenewaya, ale także gry komputerowe). Posiłkując się pracami szczególnie Wima Wendersa, Autor ukazuje kulturowo-miedialne efekty awansu ekranów we współczesnej audiowizji. Niezwykle oryginalna i nowoczesna propozycja, próbująca odpowiedzieć na newralgiczne pytania, dotyczące stanu kultury przełomu wieków.
Książka "Technologie widzenia, czyli media w poszukiwaniu autora: Wim Wenders" - Andrzej Gwóźdź - oprawa miękka - Wydawnictwo UNIVERSITAS.
Spis treści:
WPROWADZENIE
1. MOBILIZACJE WIDZENIA
Film w poszukiwaniu mediów
Ekranizowanie czasoprzestrzeni
Niesforne obrazy
2. DESIGN WIDZIALNOŚCI
od pigmentu do interfejsu
Intermedialność estetycznie
Gesty wideo
3. WIMA WENDERSA OBLICZA MEDIÓW
Widzieć widzenie
Logika widzialności
Design miast
ZAKOŃCZENIE
1. MOBILIZACJE WIDZENIA
Film w poszukiwaniu mediów
Ekranizowanie czasoprzestrzeni
Niesforne obrazy
2. DESIGN WIDZIALNOŚCI
od pigmentu do interfejsu
Intermedialność estetycznie
Gesty wideo
3. WIMA WENDERSA OBLICZA MEDIÓW
Widzieć widzenie
Logika widzialności
Design miast
ZAKOŃCZENIE