Tańce malowane. Podręcznik dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Magdalena Szelc-Mays
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | UNIVERSITAS |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 80 s. |
Wymiar: | 210x297 mm |
EAN: | 9788324201624 |
ISBN: | 978-83-2420-162-4 |
Data: | 2001-01-05 |
Opis podręcznika:
To pionierski podręcznik do nauczania języka polskiego dla dzieci, który bazuje na zabawie - głównie ruchowo-wokalnych układach tanecznych - aby w ten sposób pomóc w nauczaniu i utrwalaniu nowego słownictwa. Na książkę składają się: - teksty piosenek z nutami - nagrania na CD muzyki klasycznych tańców polskich z tekstami: polonez, mazur, oberek, kujawiak, krakowiak, śląski trojak (walczyk), taniec góralski, lubelska poleczka - wskazówki metodyczne: opis tańca i uwagi choreograficzne (podstawowe figury, kroki) - teksty do muzyki - kolorowa wyklejka z autentycznymi strojami oraz malowanki do kolorowania dla dzieci - słowniczek podstawowych słów z ilustracjami Tańce malowane można wykorzystać na różnym poziomie edukacji kulturowej, językowej, muzycznej ucząc dzieci w różnym wieku: dzieci najmłodsze - słuchanie, proste reagowanie ruchowe, klaskanie, tupanie, powtarzanie fragmentów rytmu, tekstu słownego, melodii, malowanie, kolorowanie, zabawy ruchowe z naśladownictwem ruchów nauczyciela i tańce integracyjne. Kształtowanie wyobrażeń muzycznych i słownych; dzieci starsze - zabawy rytmiczno-ruchowe na tle muzyki z nagrań, nauka i śpiew piosenki, rozwój mowy i słownictwa polskiego, nauka kroków i figur tanecznych, zastosowanie proponowanych zabaw tanecznych, malowanie strojów, rozpoznawanie piosenek, tańców i strojów, nazywanie ich i kojarzenie z wiedzą o regionach i wiedzą historyczną, znajomością legend, poznawanie pojęć muzycznych, wykorzystanie materiału zawartego w podręczniku do metod aktywizujących samodzielność uczniów na przykład w sytuacjach dramowych; młodzież - nauka kroków i figur tanecznych, wykonywanie tańców według propozycji zawartych w podręczniku. Samodzielne tworzenie pełnych układów choreograficznych z opisanych i poznanych elementów poszczególnych tańców, opracowanie suit tanecznych, inscenizacji, poszerzenie wiedzy o folklorze polskim, kulturze polskiej, wiedzy historycznej i geograficznej - związane z tym poszerzenie znajomości słownictwa gwarowego, czerpanie inspiracji do poznawanie Polski, utożsamienie się z kulturą polską, integrowanie się w grupie rówieśniczej poprzez współpracę, wspólne występy. nauczyciele i studenci pedagogiki - korzystanie z podręcznika jako materiału uzupełniającego - muzycznego, słownego, metodyczno-repertuarowego do pracy z dziećmi, tworzenie planów lekcji urozmaiconych o taniec, zabawę i piosenkę.
Podręcznik „Tańce malowane. Podręcznik dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym” - oprawa miękka - Wydawca: UNIVERSITAS.