Tabloidyzacja dyskursu politycznego w polskich mediach
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe UAM |
Rok wyd.: | 2020 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 170 s. |
Wymiar: | 168x242 mm |
EAN: | 9788362907441 |
ISBN: | 978-83-62907-44-1 |
Data: | 2020-12-22 |
Opis książki:
Współcześnie nietrudno o uważnych odbiorców mediów, a szczególnie ich oferty informacyjno-publicystycznej, którzy zastanawiają się i dyskutują, o czym są przez media informowani i w jaki sposób. Od dawna międzynarodowe dyskusje w tej materii nierzadko kończą się taką samą, zgodną konkluzją, że jakość oferty medialnej ulega trywializacji. Również w Polsce z łatwością można zauważyć zmiany zarówno w doborze tematów prezentowanych w programach informacyjnych i publicystycznych, jak i w sposobie relacjonowania wydarzeń przez dziennikarzy, a także zmianę w zachowaniach prowadzących programy publicystyczne i ich gości. Innymi słowy, wypada zwrócić uwagę na to, że zmienia się sposób prowadzenia dyskursu politycznego, którego głównymi animatorami są dziennikarze i politycy. Sposób przedstawiania polityki i jej bohaterów przez media, a także stopień i kierunek dziennikarskich zainteresowań tą dziedziną mają istotny wpływ na postrzeganie pola polityki przez odbiorców mediów masowych, którzy przecież w procesie politycznym odgrywają rolę suwerena i delegują swoją władzę na wybieranych przez siebie przedstawicieli. Opis stanowi fragment Wstępu
Książka "Tabloidyzacja dyskursu politycznego w polskich mediach" - praca zbiorowa - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 170 stron i została wydana w 2020 r.