Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Katedra Wydawnictwo Naukowe |
Rok wyd.: | 2016 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 532 s. |
Wymiar: | 120x195 mm |
EAN: | 9788365155160 |
ISBN: | 978-83-6515-516-0 |
Data: | 2016-06-14 |
Opis książki:
Książka Ewy Wójtowicz jest bardzo ciekawym spojrzeniem na dzisiejszą sytuację nowych mediów i tworzonej za ich pomocą sztuki w kontekście naszych oczekiwań i nadziei z lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Autorka pyta, gdzie jest dziś sztuka nowych mediów. Opisuje remiks i sampling jako dwie najbardziej rozpoznawalne techniki nowej estetyki, pisze o nanoaktywizmie, zmieniającej się roli krytyka i artysty, a także o różnych oczekiwaniach wobec odbiorcy, stającego się użytkownikiem sztuki. Pisze o pozornym egalitaryzmie internetu. O demokratyzacji sztuki i o jej komercjalizacji, o ekonomii uwagi i outsourcingu w sztuce, o kolektywnym autorstwie i projektowaniu własnej tożsamości.
prof. Grzegorz Dziamski
Ewa Wójtowicz bezkolizyjnie sytuuje swoje badania pomiędzy teorią a praktyką albo mówiąc inaczej czyni dobry użytek ze swojej wiedzy i kompetencji z zakresu sztuk medialnych oraz kulturoznawczo zorientowanego medioznawstwa.
prof. Andrzej Gwóźdź
Książka "Sztuka w kulturze postmedialnej" - Ewa Wójtowicz - oprawa miękka - Wydawnictwo Katedra Naukowe. Książka posiada 532 stron i została wydana w 2016 r.