Sztuka testowania oprogramowania
Glenford J. Myers, Corey Sandler, Tom Badgett, Todd M. Thomas
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2005 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 272 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788373618947 |
ISBN: | 83-7361-894-5 |
Data: | 2010-04-15 |
Opis książki:
Testowanie to ostatni i niestety czasem pomijany element procesu tworzenia oprogramowania. Tymczasem ten właśnie etap powinien być niezwykle znaczącą częścią projektu. Znaczenie testowania dostrzegano już w początkowym okresie dynamicznego rozwoju technologii tworzenia oprogramowania, jednak nadal trudno jest znaleźć jasny i czytelny zbiór reguł testowania i metodyki, w oparciu o które proces ten należy przeprowadzać. Testy oprogramowania często przeprowadzane są przez jego twórców lub osoby przypadkowe, co zdecydowanie nie zdaje egzaminu.
"Sztuka testowania oprogramowania" to książka traktująca wyłącznie o testowaniu oprogramowania. Przedstawia zasady testowania kodu źródłowego, pojedynczych modułów programu oraz całej aplikacji. Zawiera cenne wskazówki dla testerów dotyczące przygotowywania przypadków testowych i metodologii testowania. Autorzy opisali w niej również metodykę testowania ekstremalnego i sposoby testowania aplikacji internetowych.
- Podstawowe zasady testowania programów
- Inspekcja kodu źródłowego
- Przypadki testowe
- Testowanie pojedynczych modułów aplikacji
- Testowanie funkcjonalne, systemowe, akceptacyjne i instalacyjne
- Usuwanie błędów
- Reguły testowania ekstremalnego
- Testowanie aplikacji internetowych
Książka "Sztuka testowania oprogramowania" - Glenford J. Myers, Corey Sandler, Tom Badgett, Todd M. Thomas - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 272 stron i została wydana w 2005 r.