pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Sztuka i kultura. Tom II. Disegno. Rysunek u źródeł sztuki nowożytnej. Materiały z sesji naukowej w Toruniu 26-27 X 2000

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Rok wyd.: 2001
Oprawa: miękka
Ilość stron: 236 s.
Wymiar: 160x240 mm
EAN: 9788323113553
ISBN: 83-231-1355-6
Data:2001-01-28
Cena wydawcy: 13.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

"Disegno - Rysunek u źródeł sztuki nowożytnej" zawiera materiały z sesji naukowej, która odbyła się w Toruniu 26-27 X 2000 r. Zebrane w tomie artykuły poruszają szeroko rozumiane zagadnienie roli rysunku w dziejach sztuk plastycznych.

Książka "Sztuka i kultura. Tom II. Disegno. Rysunek u źródeł sztuki nowożytnej. Materiały z sesji naukowej w Toruniu 26-27 X 2000" - Tadeusz J. Żuchowski, Sebastian Dudzik (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Książka posiada 236 stron i została wydana w 2001 r.

Spis treści:

Disegno: problematyka sesji. Uwagi wstępne - ZYGMUNT WAŹBIŃSKI
TADEUSZ J. ŻUCHOWSKI - Rysunek. Czy wszyscy mówimy o tym samym?
ANNA RÓŻYCKA BRYZEK - Zamiast wstępu do tematu "Rysunek w sztuce bizantyńskiej"
MAŁGORZATA SMORĄG RÓŻYCKA - Bizantyńskie miniatury rysunkowe w dobie renesansu macedońskiego: czy tylko odnowienie tradycji antycznej? SŁAWOMIR SKRZYNIARZ - Rysunek w miniatorstwie bizantyńskim wieków XI-XV
JAROSŁAW JARZEWICZ - Rysunek architektów średniowiecza (Villard de Honnecourt i inni)
ZYGMUNT WAŹBIŃSKI - Disegno w teorii artystycznej XVI wieku: Italia
JOLANTA TALBIERSKA - Pensiero, studi, modello, disegno. Uwagi o niektórych formach i koncepcji rysunku oraz jego związkach z grafiką XVI-XVIII w.
MARCIN FABIAŃSKI - Pozycja rysunku w sztuce Italii północnej w XVI wieku. Wstęp do problematyki
ANCHISE TEMPESTINI - L`uso del disegno in Jacopo e Giovanni Bellini
MARIO BENCIVENNI - Il disegno e la formazione degli architetti fiorentini fra `500 e `600: il ruolo dell`Accademia delle Arti del Disegno
JERZY WOJCIECHOWSKI - Disegni di stampa - szczególny aspekt związków miedzy rysunkiem a ryciną we Włoszech w początkach XVI wieku
PIOTR OSZCZANOWSKI - Davida Heidenreicha rysunkowy modus faciendi
ANDRZEJ KOZIEŁ - Po co artysta rysuje? Kilka uwag na temat funkcji rysunku w twórczości Michaela Willmanna
JUSTYNA GUZE - Kolor a rysunek w weneckiej krytyce artystycznej XVII w.: Marco Boschini
Podsumowanie - ZYGMUNT WAŹBIŃSKI