pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Szkolenia. Jak je prowadzić, by...

Autor książki:

Mariola Łaguna

Dane szczegółowe:
Wydawca: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 256 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788389120960
ISBN: 83-89120-96-8
Data: 2006-03-20
Cena wydawcy: 24.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Jak prowadzić szkolenia, by:
- uczestnicy czuli się zmotywowani do nauki
- praca w grupie przebiegała sprawnie i w dobrej atmosferze
- a cel zajęć został osiągnięty

W czasie szkoleń i wszelkiego typu nauki najistotniejsza jest dobra współpraca między uczącym a uczestnikami zajęć. Aby ją osiągnąć, trzeba przede wszystkim mieć świadomość tego, czym są szkolenia, i umieć je odnieść do koncepcji szeroko rozumianej edukacji dorosłych.
Autorka przystępnie prezentuje etapy cyklu szkoleniowego, opisuje sposoby prowadzenia zajęć i sprawdzone metody aktywizujące pracę z grupami. Książka przyda się każdej osobie prowadzącej szkolenia, trenerom i psychologom, ale także nauczycielom w szkołach i pedagogom.

Książka "Szkolenia. Jak je prowadzić, by..." - Mariola Łaguna - oprawa miękka - Wydawnictwo Gdańskie Psychologiczne. Książka posiada 256 stron i została wydana w 2008 r.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1
Szkolenie jako wspomaganie procesu uczenia się

Rodzaje szkoleń i ich specyfika
Przyczyny rosnącej potrzeby szkoleń
Wspieranie uczenia się przez organizację
Nauczanie dorosłych
Trzy poziomy wyjaśniania zjawisk uczenia się według Gordona Allporta
Koncepcja uczenia się przez doświadczenie Davida Kolba
Sytuacja szkolenia i jej oddziaływanie na osobowość uczestników

Rozdział 2
Etapy cyklu szkoleniowego

Przebieg cyklu szkoleniowego w zależności od rodzaju szkolenia
Analiza potrzeb szkoleniowych
Dobór uczestników szkolenia
Projektowanie szkolenia
Cele szkolenia
Przygotowanie pomocy i materiałów szkoleniowych Przeprowadzanie szkolenia
Ocena szkolenia i działania po jego zakończeniu

Rozdział 3
Metody prowadzenia zajęć

Metody tradycyjne i aktywizujące w nauczaniu
Wykład
Dyskusja
Analiza przypadku
Gry i symulacje
Odgrywanie ról
Metody uczenia się na stanowisku pracy
E-learning

Rozdział 4
Uczenie się w grupie

Grupa i jej dynamika
Praca z grupą i z podgrupami
Przestrzeń, w której odbywa się szkolenie
Osoba prowadząca i jej podejście do szkolenia
Uwagi końcowe
Bibliografia