Światy z pikseli
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Academica |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 472 s. |
Wymiar: | 140x205 mm |
EAN: | 9788389281951 |
ISBN: | 978-83-8928-195-1 |
Data: | 2010-09-20 |
Opis książki:
Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi to zbiór tekstów, które pomogą lepiej zrozumieć zjawisko gier komputerowych, a także ilustrują ewolucję myślenia o grach. To pozycja, która ma ambicje poszukiwania odpowiedzi na m.in. następujące pytania:
czy gry komputerowe bliższe są mediom, czy może tradycyjnym grom i zabawom?
- co gry komputerowe wnoszą do estetyki mediów i komunikacji z odbiorcami kultury?
- jak w świecie nowych technologii będzie wyglądać praca, jakie powstaną modele produkcji?
Książka zawiera podstawowe propozycje metodologiczne i przegląd kluczowych perspektyw obecnych w badaniach nad grami komputerowymi, definicje gier komputerowych, prezentuje przykłady kulturoznawczej interpretacji konkretnych gier, jak i samej sytuacji grania.
Pozycja skierowana przede wszystkim do:
- zainteresowanych grami studentów kierunków takich, jak kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ale też ekonomia i informatyka;
- pedagogów chcących bliżej poznać jedną z ulubionych form rozrywki młodych ludzi;
- graczy, którzy chcą rozszerzać wiedzę na temat swojego hobby.
Książka może też posłużyć jako podręcznik wykorzystywany na kursach poświęconych badaniom mediów cyfrowych, zwłaszcza gier, jak i kursach specjalistycznych, kształcących przyszłych twórców gier.
Książka "Światy z pikseli" - oprawa miękka - Wydawnictwo Academica. Książka posiada 472 stron i została wydana w 2010 r.