Supermarketyzacja. Religia i obyczaje seksualne młodzieży w kulturze konsumpcyjnej
Tomasz Szlendak
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 205 s. |
Wymiar: | 145x205 mm |
EAN: | 9788322928943 |
ISBN: | 978-83-229-2894-3 |
Data: | 2004-12-23 |
Opis książki:
Wzorce kultury konsumpcyjnej odnajdujemy dziś nie tylko w miejskiej przestrzeni, na reklamowych billboardach czy w centrach handlowych. Są obecne nie tylko w wypełnionym kartami kredytowymi porfelu, nie tylko w feerii towarów na sklepowych półkach czy w szaleństwie sezonowych wyprzedaży. Dotarły już do tych rejonów kultury, których o związek z konsumeryzmem nigdy byśmy nie podejrzewali. Można wręcz powiedzieć, że "supermarketyzuje się" cała kultura. Konsumenckie schematy postępowania i myślenia widać choćby w wychowywaniu dzieci, w edukacji, w życiu seksualnym, a nawet w Kościele, ponieważ "supermarketyzacji" ulega także sfera przeżyć religijnych. Książka poświęcona jest mechanizmom i efektom owej "supermarketyzacji" na polu religii i seksualności. A przyglądamy się tym mechanizmom przez pryzmat zachowań ludzi młodych, ponieważ są one, zdaniem socjologów, świetnym prognostykiem tego, co się jeszcze w kulturze zachodniej wydarzy.
Książka "Supermarketyzacja. Religia i obyczaje seksualne młodzieży w kulturze konsumpcyjnej" - Tomasz Szlendak - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Książka posiada 205 stron i została wydana w 2008 r.