Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | ZP Wydawnictwo |
Rok wyd.: | 2007 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 105 s. |
Wymiar: | 230x185 mm |
EAN: | 9788392591627 |
ISBN: | 978-83-9259-162-7 |
Data: | 2009-09-24 |
Opis książki:
Jesienią 1941 roku jasne stało się, że Spitfire V nie dorównuje Focke-Wulfowi 190. Rozwiązaniem problemu miało się stać jak najszybsze wprowadzenie do produkcji seryjnej Spitfire`ów z nowym silnikiem Merlin 61. Pierwszym wariantem z tym silnikiem miał być wysokościowy Spitfire VII z kabiną ciśnieniową. Spitfire VIII miał być wersją Mk VII przeznaczoną do działań na średniej wysokości, bez kabiny ciśnieniowej, ale z pozostałymi udoskonaleniami. W pierwszych miesiącach 1942 roku niezbędne stało się jak najszybsze wprowadzenie Spitfire`a z Merlinem 61 do dywizjonów bojowych przy zastosowaniu absolutnego minimum zmian. W tym celu parę Mk VC wysłano do zakładów Rolls-Royce w Hucknall, gdzie - po wzmocnieniu podłużnic kadłuba, aby mogły unieść cięższy i mocniejszy silnik - zainstalowano na nich Merliny 61. Ta nowa kombinacja została nazwana Spitfire IX. Ministerstwo Produkcji Lotniczej złożyło zamówienie na wersję Mk IX (produkowane od podstaw oraz przerabiane z Mk V) dopóki nie będzie gotowy do produkcji wzmocniony płatowiec Mk VIII. Ostatecznie wyprodukowano ich o wiele więcej niż Mk VIII.
Książka "Supermarine Spitfire VIII" - Wojtek Matusiak - oprawa miękka - Wydawnictwo ZP . Książka posiada 105 stron i została wydana w 2007 r.