pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Stymulowanie innowacyjności pracowników. Problemy praktyczne

Dane szczegółowe:
Wydawca: MARINA
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 136 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788361872641
ISBN: 978-83-6187-264-1
Data: 2012-11-12
27.85 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

W XX wieku nastąpił poważny postęp technologiczny i cywilizacyjny. Pojawiło się mnóstwo wynalazków ułatwiających człowiekowi życie. Wiele państw położyło nacisk na innowacje. Innowacje są niewątpliwie warunkiem koniecznym do przetrwania i rozwoju współczesnych organizacji.

Tworzenie i wdrażanie innowacji jest uwarunkowane licznymi czynnikami zewnętrznymi i wewnętrznymi, spośród których można wyróżnić uwarunkowania wspólne dla wszystkich typów organizacji oraz specyficzne dla branży, charakteru prowadzonej działalności, wielkości organizacji, formy własności czy profilu działania. Jednym z elementów wpływających na innowacyjność przedsiębiorstwa jest jego wewnętrzny potencjał innowacyjny.

Od innowacyjności ludzi zależy innowacyjność organizacji. Twórcami nowych pomysłów - także w procesach gospodarczych - są bowiem zawsze ludzie. Potencjał innowacyjności pracowników jest ściśle związany z poziomem ich kreatywności, co nie oznacza, że pozyskanie zasobów ludzkich o wysokich zdolnościach twórczych daje przedsiębiorstwu gwarancję rozwoju i pokonania konkurentów. Aby tak się stało, niezbędne jest stworzenie odpowiednich warunków organizacyjnych i społecznych ukierunkowanych na ukształtowanie środowiska, w którym możliwe będzie gospodarowanie potencjałem innowacyjnym zatrudnionych.

Przyjęto zatem, że potencjał ten może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na potrzeby organizacji. Takie myślenie znalazło odzwierciedlenie w konstrukcji niniejszego opracowania, która obejmuje cztery zasadnicze części: 1. Innowacje - rodzaje i kulturowe uwarunkowania ich tworzenia.

2. Kreatywny pracownik - jego cechy i możliwości pozyskiwania.

3.Kadra kierownicza wobec potrzeby zarządzania kreatywnością.

4. Kształtowanie proinnowacyjnego środowiska pracy.

Potencjał innowacyjny pracowników może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na potrzeby organizacji. Opis i analiza przypadków zawartych w książce powinny pomóc czytelnikowi uporządkować wiedzę w przekroju następujących pytań: ?W czym przejawia się innowacyjność podmiotu gospodarczego i na ile jest ona uzależniona od kontekstu kulturowego? ?Jak ograniczać ryzyko błędnych decyzji podczas rekrutacji kreatywnych pracowników? ?Jakich zachowań powinien unikać menedżer w procesie kierowania ludźmi o wysokim potencjale innowacyjnym? ?Co robić, by uaktywnić i spożytkować rozpoznany w pracownikach potencjał twórczy? Adresaci publikacji Publikacja dedykowana jest w istocie szerokiemu profilowi czytelników. Adresatów zawartych w niej treści można podzielić na trzy niewykluczające się wzajemnie grupy, tj.: ?osoby, którym zależy na rozwoju personelu i czują się współodpowiedzialne za tworzenie środowiska stymulującego innowacyjność w miejscu pracy (pracownicy działów HR, menedżerowie liniowi różnych szczebli zarządzania oraz menedżerowie projektów); ?osoby profesjonalnie zajmujące się edukacją (wykładowcy akademiccy, trenerzy oraz coachowie); ?studenci, słuchacze studiów podyplomowych z zakresu zarządzania; ?pasjonaci problematyki innowacyjności samodzielnie dbający o rozwój swojego potencjału.

Książka "Stymulowanie innowacyjności pracowników. Problemy praktyczne" - Agata Pietroń-Pyszczek, Katarzyna Piwowar-Sulej - oprawa miękka - Wydawnictwo MARINA. Książka posiada 136 stron i została wydana w 2013 r. Cena 27.85 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.