Style uczenia się dzieci dyslektycznych a wymagania poznawcze szkoły
Jolanta Dyrda
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 166 s. |
Wymiar: | 145x205 mm |
EAN: | 9788373262034 |
ISBN: | 83-7326-203-2 |
Data: | 2006-04-12 |
Opis książki:
"Z mego rozeznania literaturowego wynika, że recenzowana monografia J. Dyrdy jest w polskiej pedagogice pionierską. Świadczy o tym chociażby sam rozdział III: "O możliwościach uczestniczenia uczniów dyslektycznych w obszarze kultury symbolicznej. Kulturowa perspektywa dysleksji." Unikatowe są też badania jakościowe, którymi posłużyła się Autorka, szukając odpowiedzi na trzy celnie sformułowane problemy badawcze, konstytuujące jej dociekania empiryczne, a mianowicie: "(1) Jakie standardowe wymagania poznawcze stawia uczniom szkoła (2) Jaka jest sytuacja dziecka dyslektycznego w zetknięciu z tymi wymaganiami poznawczymi szkoły (3) Czy istnieją specyficzne style uczenia się dziecka dyslektycznego, funkcjonującego poza "klasycznym kanonem" poznawczym szkoły" Sposób przeprowadzenia badań oraz prezentacja wyników budzi moje najwyższe uznanie. [...] Monografia w pełni zasługuje na opublikowanie, i to w dość dużym nakładzie, oraz na szerokie upowszechnienie w środowiskach zajmujących się kształeeniem i doskonaleniem nauczycieli."
Z recenzji wydawniczej prof. zw. dr hab. Marii Dudzikowej
Książka "Style uczenia się dzieci dyslektycznych a wymagania poznawcze szkoły" - Jolanta Dyrda - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.