pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Style uczenia się dzieci dyslektycznych a wymagania poznawcze szkoły

Autor książki:

Jolanta Dyrda

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Oprawa: miękka
Ilość stron: 166 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788373262034
ISBN: 83-7326-203-2
Data: 2006-04-12
Cena wydawcy: 26.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

"Z mego rozeznania literaturowego wynika, że recenzowana monografia J. Dyrdy jest w polskiej pedagogice pionierską. Świadczy o tym chociażby sam rozdział III: "O możliwościach uczestniczenia uczniów dyslektycznych w obszarze kultury symbolicznej. Kulturowa perspektywa dysleksji." Unikatowe są też badania jakościowe, którymi posłużyła się Autorka, szukając odpowiedzi na trzy celnie sformułowane problemy badawcze, konstytuujące jej dociekania empiryczne, a mianowicie: "(1) Jakie standardowe wymagania poznawcze stawia uczniom szkoła (2) Jaka jest sytuacja dziecka dyslektycznego w zetknięciu z tymi wymaganiami poznawczymi szkoły (3) Czy istnieją specyficzne style uczenia się dziecka dyslektycznego, funkcjonującego poza "klasycznym kanonem" poznawczym szkoły" Sposób przeprowadzenia badań oraz prezentacja wyników budzi moje najwyższe uznanie. [...] Monografia w pełni zasługuje na opublikowanie, i to w dość dużym nakładzie, oraz na szerokie upowszechnienie w środowiskach zajmujących się kształeeniem i doskonaleniem nauczycieli."
Z recenzji wydawniczej prof. zw. dr hab. Marii Dudzikowej

Książka "Style uczenia się dzieci dyslektycznych a wymagania poznawcze szkoły" - Jolanta Dyrda - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.