pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
podręcznik:

Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody

autor:

John Storey

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2003
Oprawa: miękka
Ilość stron: 156 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788323317159
ISBN: 83-233-1715-1
Data:2001-01-13
Cena wydawcy: 25.20 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka ta ma dwojaki cel: po pierwsze, wprowadzić studentów i innych zainteresowanych czytelników do badań nad współczesną kulturą popularną, po drugie - zaproponować plan rozwoju studiów kulturowych, z uwzględnieniem teorii i metod badania kultury popularnej. Kolejne rozdziały, uporządkowane w ciągu studiów przypadku, skupiają się na różnych rodzajach mediów oraz przedstawiają krytyczny przegląd metodologii w obecnych badaniach kultury popularnej. Poszczególne rozdziały poświęcone są telewizji, fikcji literackiej, filmowi, gazetom i czasopismom, muzyce popularnej oraz konsumpcji (kulturze fanów i zakupom). Tym, dla których dziedzina ta jest obca, książka dostarcza użytecznych teorii i metod; dla tych zaś, którzy wiedzą już cokolwiek o procedurach i polityce studiów kulturowych, daje ich zwięzły i przystępny przegląd.

Książka "Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody" - John Storey - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 156 stron i została wydana w 2003 r.

Spis treści:

1. STUDIA KULTUROWE I BADANIA KULTURY POPULARNEJ:
WPROWADZENIE

Studia kulturowe i kultura popularna
Więcej o książce

2. TELEWIZJA
Kodowanie i dekodowanie dyskursu telewizyjnego
Telewizja i "ideologia kultury masowej"
Dwie ekonomie telewizji

3. FIKCJA LITERACKA
Ideologia i czytanie oznakowe
Sposoby czytania
Czytanie romansów

4. FILM
Strukturalizm i film popularny
Poststrukturalizm i film popularny
Studia kulturowe i film popularny

5. GAZETY I CZASOPISMA
Prasa popularna
Czasopisma dla kobiet i dziewcząt
Czytanie kultury wizualnej

6. MUZYKA POPULARNA
Ekonomia polityczna muzyki popularnej
Młodzież i muzyka pop
Subkultury, etnografia i homologie strukturalne
Słowa i muzyka: zmusić zwykłą mowę do tańca
Polityka i muzyka pop

7. KONSUMPCJA JAKO ZJAWISKO ŻYCIA CODZIENNEGO
Teorie konsumpcji
Konsumpcja subkulturowa
Kultura fanów
Zakupy jako przykład kultury popularnej

BIBLIOGRAFIA