Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wyd.: | 2003 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 156 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788323317159 |
ISBN: | 83-233-1715-1 |
Data: | 2001-01-13 |
Opis książki:
Książka ta ma dwojaki cel: po pierwsze, wprowadzić studentów i innych zainteresowanych czytelników do badań nad współczesną kulturą popularną, po drugie - zaproponować plan rozwoju studiów kulturowych, z uwzględnieniem teorii i metod badania kultury popularnej. Kolejne rozdziały, uporządkowane w ciągu studiów przypadku, skupiają się na różnych rodzajach mediów oraz przedstawiają krytyczny przegląd metodologii w obecnych badaniach kultury popularnej. Poszczególne rozdziały poświęcone są telewizji, fikcji literackiej, filmowi, gazetom i czasopismom, muzyce popularnej oraz konsumpcji (kulturze fanów i zakupom). Tym, dla których dziedzina ta jest obca, książka dostarcza użytecznych teorii i metod; dla tych zaś, którzy wiedzą już cokolwiek o procedurach i polityce studiów kulturowych, daje ich zwięzły i przystępny przegląd.
Książka "Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody" - John Storey - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 156 stron i została wydana w 2003 r.
Spis treści:
WPROWADZENIE
Studia kulturowe i kultura popularna
Więcej o książce
2. TELEWIZJA
Kodowanie i dekodowanie dyskursu telewizyjnego
Telewizja i "ideologia kultury masowej"
Dwie ekonomie telewizji
3. FIKCJA LITERACKA
Ideologia i czytanie oznakowe
Sposoby czytania
Czytanie romansów
4. FILM
Strukturalizm i film popularny
Poststrukturalizm i film popularny
Studia kulturowe i film popularny
5. GAZETY I CZASOPISMA
Prasa popularna
Czasopisma dla kobiet i dziewcząt
Czytanie kultury wizualnej
6. MUZYKA POPULARNA
Ekonomia polityczna muzyki popularnej
Młodzież i muzyka pop
Subkultury, etnografia i homologie strukturalne
Słowa i muzyka: zmusić zwykłą mowę do tańca
Polityka i muzyka pop
7. KONSUMPCJA JAKO ZJAWISKO ŻYCIA CODZIENNEGO
Teorie konsumpcji
Konsumpcja subkulturowa
Kultura fanów
Zakupy jako przykład kultury popularnej
BIBLIOGRAFIA