Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 286 s. |
EAN: | 9788373089921 |
ISBN: | 978-83-7308-992-1 |
Data: | 2009-02-10 |
Opis książki:
Problematyka podjęta w książce dotyczy strategii społecznego uczestnictwa młodzieży, czyli zagadnień związanych z kreowaniem przez dorastających swojej społecznej biografii. Przy czym w głównym nurcie rozważań znajdują się strategie społecznej partycypacji przyjmowane przez młodzież gimnazjalną średniego miasta.
Celem badań, których wyniki są przedstawione w książce, było sprawdzenie modelu teoretycznego oraz ustalenie czy czynniki (zasoby), których źródłem są społeczne relacje lub indywidualne cechy jednostki, wpływają na przyjmowanie określonej strategii społecznego uczestnictwa. Na podstawie wyników badań scharakteryzowane zostały relacje dorastających z najważniejszymi partnerami społecznymi (rodzicami, nauczycielami i rówieśnikami) w kontekście generowanych przez nie zasobów społecznych. Podjęto również analizy uwarunkowań strategii społecznego uczestnictwa. Wskazano także charakterystyczne dla reprezentantów każdej ze strategii (integracja, asymilacja, indyferencja lub separacja) stanowiska w kwestiach związanych z dalszą edukacją, przyszłą karierą zawodową i aktywnością w roli obywatela.
Książka "Strategie społecznego uczestnictwa młodzieży" - Edyta Mianowska - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 286 stron i została wydana w 2008 r.