Tytuł książki:
Strategie przedsiębiorstw w otoczeniu globalnym
Autor książki:
Zbigniew Dworzecki, Maria Romanowska
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 392 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788373783676 |
ISBN: | 978-83-7378-367-6 |
Data: | 2010-05-14 |
Cena wydawcy: 30.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Strategie przedsiębiorstw w otoczeniu globalnym.
Książka "Strategie przedsiębiorstw w otoczeniu globalnym" - Zbigniew Dworzecki, Maria Romanowska (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Książka posiada 392 stron i została wydana w 2008 r.
Spis treści:
Przedmowa
CZĘŚĆ I
STRATEGIE MIĘDZYNARODOWE PRZEDSIĘBIORSTW - ASPEKTY TEORETYCZNE I METODOLOGICZNE
Rozdział 1
Elastyczność organizacji w dobie globalizacji
Wioletta Jakubowska
Rozdział 2
Ewolucja zarządzania strategicznego w kontekście narastającej niepewności otoczenia
Agnieszka Sopińska
Rozdział 3
Przedsiębiorstwo wobec wyzwań współczesności
Zbigniew Malara
Rozdział 4
Rozwoj przedsiębiorstwa w aspekcie czynnikow zarządzania
Józef Machaczka
Rozdział 5
Modele organizacyjne rozwoju przedsiębiorstwa
Krzysztof Machaczka
Rozdział 6
Analiza otoczenia przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji
Anna Witek-Crabb
Rozdział 7
Pomiar efektywności strategii
Urszula Skurzyńska-Sikora
Rozdział 8
Kluczowe kompetencje przedsiębiorstwa jako przedmiot analizy strategicznej
Halina Piekarz, Adam Marszałek
Rozdział 9
Tworzenie i wykorzystywanie dominującej pozycji rynkowej w warunkach nowej ekonomii
Anna Scheibe
Rozdział 10
Nowe podejście w stosowaniu prawa konkurencji
Anna Fornalczyk
Rozdział 11
Tożsamość przedsiębiorstw międzynarodowych jako przedmiot badań
Sławomir Winch
Rozdział 12
Rola zasobow niematerialnych w zarządzaniu organizacjami non profit
Janusz Fudaliński
Rozdział 13
Przedsiębiorczość w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw
Teresa Kraśnicka, Wojciech Głód
Rozdział 14
Metody prognozowania kryzysu w przedsiębiorstwie i ich zastosowanie praktyczne
Maja Sajdak
Rozdział 15
Konkurencyjność ekologiczna jako jeden z aspektów strategicznej konkurencyjności przedsiębiorstw
Hanna G. Adamkiewicz-Drwiłło, Hanna M. Kruk
CZĘŚĆ II
KORPORACJE TRANSNARODOWE - GŁÓWNI GRACZE GLOBALNEJ GOSPODARKI
Rozdział 1
Kooperencja przedsiębiorstw w układzie międzynarodowym
Joanna Cygler
Rozdział 2
Strategie konkurowania multinarodowych przedsiębiorstw rozszerzonych
Piotr Banaszyk
Rozdział 3 Efektywność korporacji globalnych w perspektywie ekonomii przemysłowej i nowej ekonomii instytucjonalnej Adam Peszko Rozdział 4
Procesy globalizacyjne jako stymulator nowych modeli biznesowych w telekomunikacji
Piotr Jegier
Rozdział 5
Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw handlowych
Maria Sławińska
Rozdział 6
Dynamiczna strategia zarządzania zasobami w przemyśle farmaceutycznym na przykładzie firmy GlaxoSmithKline
Tomasz Modzelewski
Rozdział 7
Wykorzystanie metod scenariuszowych w zarządzaniu przedsiębiorstwami przemysłu spożywczego
Krzysztof Firlej
Rozdział 8
Rozwój międzynarodowych systemów hotelowych w dobie globalizacji
Elżbieta Nawrocka
Rozdział 9
Benchmarking w analizie dynamiki i stopnia zaawansowania współpracy linii lotniczych w ramach globalnych aliansów strategicznych
Elżbieta Marciszewska, Jana Pieriegud
CZĘŚĆ III
PRZYSTOSOWANIE POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW DO DZIAŁANIA W OTOCZENIU MIĘDZYNARODOWYM
Rozdział 1
Zmiany w procesie tworzenia strategii polskich przedsiębiorstw
Andrzej Żuk
Rozdział 2
Globalizacja polskich organizacji pozarządowych
Jarosław Domański
Rozdział 3
Wpływ przejęć i fuzji na procesy restrukturyzacji przedsiębiorstw
Czesław Zając
Rozdział 4
Strategie sukcesu krajowych przedsiębiorstw na rynkach globalnych
Andrzej Kaleta
Rozdział 5
Strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw
Mirosław Jarosiński
Rozdział 6
Krajowy system funkcjonowania biznesu a internacjonalizacja firm
Marianna Strzyżewska
Rozdział 7
Internacjonalizacja działalności przedsiębiorstw w sektorze usług informatycznych
Iwona Kubiec
Rozdział 8
Internacjonalizacja jako element cyklu życia przedsiębiorstw rodzinnych
Ewa Więcek-Janka
Rozdział 9
Wpływ globalizacji na strategie małych przedsiębiorstw
Letycja Sołoducho-Pelc
Rozdział 10
Możliwość antycypacji zmian zachodzących w otoczeniu małych przedsiębiorstw - perspektywa regionalna
Bogdan Nogalski, Anna Wójcik-Karpacz, Jarosław Karpacz
CZĘŚĆ IV
EWOLUCJA ŁAŃCUCHA WARTOŚCI JAKO WYNIK I WARUNEK INTERNACJONALIZACJI
Rozdział 1
Integrująca rola marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Barbara Dobiegała-Korona
Rozdział 2
Założenia strategii marketingowych polskich przedsiębiorstw w warunkach internacjonalizacji
Wojciech Grzegorczyk
Rozdział 3
Standaryzacja czy adaptacja produktu na rynkach zagranicznych?
Renata Oczkowska
Rozdział 4
Architektura marek korporacji międzynarodowej na rynku globalnym na przykładzie L`oreal Group
Anita Proszowska
Rozdział 5
Pozycjonowanie oferty detalistów w budowaniu przewagi konkurencyjnej
Grażyna Śmigielska
Rozdział 6
Optymalizacja procesów w międzynarodowym łańcuchu dostaw
Stanisław Nowosielski
Rozdział 7
Finansowe aspekty wyboru modelu biznesu
Bożyna Pomykalska
Recenzja
CZĘŚĆ I
STRATEGIE MIĘDZYNARODOWE PRZEDSIĘBIORSTW - ASPEKTY TEORETYCZNE I METODOLOGICZNE
Rozdział 1
Elastyczność organizacji w dobie globalizacji
Wioletta Jakubowska
Rozdział 2
Ewolucja zarządzania strategicznego w kontekście narastającej niepewności otoczenia
Agnieszka Sopińska
Rozdział 3
Przedsiębiorstwo wobec wyzwań współczesności
Zbigniew Malara
Rozdział 4
Rozwoj przedsiębiorstwa w aspekcie czynnikow zarządzania
Józef Machaczka
Rozdział 5
Modele organizacyjne rozwoju przedsiębiorstwa
Krzysztof Machaczka
Rozdział 6
Analiza otoczenia przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji
Anna Witek-Crabb
Rozdział 7
Pomiar efektywności strategii
Urszula Skurzyńska-Sikora
Rozdział 8
Kluczowe kompetencje przedsiębiorstwa jako przedmiot analizy strategicznej
Halina Piekarz, Adam Marszałek
Rozdział 9
Tworzenie i wykorzystywanie dominującej pozycji rynkowej w warunkach nowej ekonomii
Anna Scheibe
Rozdział 10
Nowe podejście w stosowaniu prawa konkurencji
Anna Fornalczyk
Rozdział 11
Tożsamość przedsiębiorstw międzynarodowych jako przedmiot badań
Sławomir Winch
Rozdział 12
Rola zasobow niematerialnych w zarządzaniu organizacjami non profit
Janusz Fudaliński
Rozdział 13
Przedsiębiorczość w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw
Teresa Kraśnicka, Wojciech Głód
Rozdział 14
Metody prognozowania kryzysu w przedsiębiorstwie i ich zastosowanie praktyczne
Maja Sajdak
Rozdział 15
Konkurencyjność ekologiczna jako jeden z aspektów strategicznej konkurencyjności przedsiębiorstw
Hanna G. Adamkiewicz-Drwiłło, Hanna M. Kruk
CZĘŚĆ II
KORPORACJE TRANSNARODOWE - GŁÓWNI GRACZE GLOBALNEJ GOSPODARKI
Rozdział 1
Kooperencja przedsiębiorstw w układzie międzynarodowym
Joanna Cygler
Rozdział 2
Strategie konkurowania multinarodowych przedsiębiorstw rozszerzonych
Piotr Banaszyk
Rozdział 3 Efektywność korporacji globalnych w perspektywie ekonomii przemysłowej i nowej ekonomii instytucjonalnej Adam Peszko Rozdział 4
Procesy globalizacyjne jako stymulator nowych modeli biznesowych w telekomunikacji
Piotr Jegier
Rozdział 5
Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw handlowych
Maria Sławińska
Rozdział 6
Dynamiczna strategia zarządzania zasobami w przemyśle farmaceutycznym na przykładzie firmy GlaxoSmithKline
Tomasz Modzelewski
Rozdział 7
Wykorzystanie metod scenariuszowych w zarządzaniu przedsiębiorstwami przemysłu spożywczego
Krzysztof Firlej
Rozdział 8
Rozwój międzynarodowych systemów hotelowych w dobie globalizacji
Elżbieta Nawrocka
Rozdział 9
Benchmarking w analizie dynamiki i stopnia zaawansowania współpracy linii lotniczych w ramach globalnych aliansów strategicznych
Elżbieta Marciszewska, Jana Pieriegud
CZĘŚĆ III
PRZYSTOSOWANIE POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW DO DZIAŁANIA W OTOCZENIU MIĘDZYNARODOWYM
Rozdział 1
Zmiany w procesie tworzenia strategii polskich przedsiębiorstw
Andrzej Żuk
Rozdział 2
Globalizacja polskich organizacji pozarządowych
Jarosław Domański
Rozdział 3
Wpływ przejęć i fuzji na procesy restrukturyzacji przedsiębiorstw
Czesław Zając
Rozdział 4
Strategie sukcesu krajowych przedsiębiorstw na rynkach globalnych
Andrzej Kaleta
Rozdział 5
Strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw
Mirosław Jarosiński
Rozdział 6
Krajowy system funkcjonowania biznesu a internacjonalizacja firm
Marianna Strzyżewska
Rozdział 7
Internacjonalizacja działalności przedsiębiorstw w sektorze usług informatycznych
Iwona Kubiec
Rozdział 8
Internacjonalizacja jako element cyklu życia przedsiębiorstw rodzinnych
Ewa Więcek-Janka
Rozdział 9
Wpływ globalizacji na strategie małych przedsiębiorstw
Letycja Sołoducho-Pelc
Rozdział 10
Możliwość antycypacji zmian zachodzących w otoczeniu małych przedsiębiorstw - perspektywa regionalna
Bogdan Nogalski, Anna Wójcik-Karpacz, Jarosław Karpacz
CZĘŚĆ IV
EWOLUCJA ŁAŃCUCHA WARTOŚCI JAKO WYNIK I WARUNEK INTERNACJONALIZACJI
Rozdział 1
Integrująca rola marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Barbara Dobiegała-Korona
Rozdział 2
Założenia strategii marketingowych polskich przedsiębiorstw w warunkach internacjonalizacji
Wojciech Grzegorczyk
Rozdział 3
Standaryzacja czy adaptacja produktu na rynkach zagranicznych?
Renata Oczkowska
Rozdział 4
Architektura marek korporacji międzynarodowej na rynku globalnym na przykładzie L`oreal Group
Anita Proszowska
Rozdział 5
Pozycjonowanie oferty detalistów w budowaniu przewagi konkurencyjnej
Grażyna Śmigielska
Rozdział 6
Optymalizacja procesów w międzynarodowym łańcuchu dostaw
Stanisław Nowosielski
Rozdział 7
Finansowe aspekty wyboru modelu biznesu
Bożyna Pomykalska
Recenzja