Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Difin |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 152 s. |
Wymiar: | 156x230 mm |
EAN: | 9788376411439 |
ISBN: | 978-83-7641-143-9 |
Data: | 2009-10-30 |
Opis książki:
Podstawowym celem publikacji jest przedstawienie procesu formułowania strategii marketingowej w przedsiębiorstwach turystycznych oraz wyróżnienie czynników umożliwiających uzyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku usług turystycznych. Szczególny nacisk położony został na prezentację zasad tworzenia strategii marketingowej realizowanej przez biura podróży, a istotnym elementem opracowania są przykłady działań marketingowych, które przyczyniły się do osiągnięcia sukcesu analizowanych przedsiębiorstw i umożliwiły im zdobycie znaczącej pozycji na rynku. W książce wyeksponowane zostały następujące zagadnienia związane z tworzeniem i realizacją strategii marketingowej: - rola sektora usług turystycznych w gospodarce oraz specyfika strategii marketingowej w przedsiębiorstwie turystycznym,
- proces formułowania strategii marketingowej i jej wpływ na kształtowanie przewagi konkurencyjnej na rynku usług turystycznych,
- znaczenie poszczególnych komponentów marketingu mix w tworzeniu kompozycji marketingowej z przedstawieniem ich roli w osiąganiu przewagi konkurencyjnej na rynku,
- zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie turystycznym z uwzględnieniem procesu planowania, organizowania, kierowania oraz kontroli działalności marketingowej w przedsiębiorstwie turystycznym,
- omówienie przykładów strategii marketingowych, które przyczyniły się do zdobycia przewagi konkurencyjnej wybranych przedsiębiorstw turystycznych. Przedstawiony w podręczniku materiał opiera się na analizie literatury przedmiotu, wywiadach przeprowadzonych z kadrą kierowniczą, pracownikami przedsiębiorstw turystycznych i odbiorcami usług turystycznych oraz doświadczeniach autorki związanych z długoletnią współpracą z biurami podróży.
Książka "Strategie marketingowe w turystyce" - Maria Johann - oprawa miękka - Wydawnictwo Difin. Książka posiada 152 stron i została wydana w 2009 r.