Strategie komunikacyjne współczesnych organizacji
Michał Kaczmarczyk
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Humanitas |
Rok wyd.: | 2017 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 159 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788365682826 |
ISBN: | 978-83-65682-82-6 |
Data: | 2018-08-07 |
Opis książki:
Termin „konwergencja” wywodzi się z języka łacińskiego i oznacza zbieżność.
Na przestrzeni wieków określano nim rozmaite zjawiska będące przedmiotem badań zarówno nauk ścisłych czy przyrodniczych, jak i społecznych. Jednym z pierwszych badaczy, którzy posłużyli się tym terminem, był angielski duchowny anglikański, astronom, fizyk i filozof przyrody William Derham, opisując w ten sposób pomiar szybkości dźwięku. W późniejszych latach pojęcie konwergencji wykorzystano w biologii, matematyce, meteorologii, psychologii, antropologii i wielu innych dyscyplinach.
Dziś kojarzone jest przede wszystkim z mediami masowymi, które nie tworzą już odrębnych bytów komunikacyjnych, ale uzupełniają się wzajemnie, kreując podobne treści, najpierw informacyjne, później reklamowe oraz stosując te same narzędzia i mechanizmy upowszechniania owych treści.
W kulturze konwergencji, której rysem charakterystycznym są wciąż postępujące i wzajemnie przenikające się zależności pomiędzy treściami medialnymi, kulturowymi i komercyjnymi oraz ich twórcami i odbiorcami, w funkcjonowanie branży komunikacji społecznej (w tym marketingu i public relations) na stałe wpisana jest zmiana. Świat komunikacji społecznej i reguły, które go konstytuują, zmieniają się radykalnie, podobnie jak zmienia się charakter relacji łączących organizacje ze „światem zewnętrznym”: klientami, kontrahentami, partnerami, społecznością lokalną itp. Strony internetowe firm i instytucji przeobrażają się w portale internetowe, wzrasta rola social mediów w komunikacji społecznej, konsumenci ewoluują w prosumentów, a tradycyjne modele budowania relacji z otoczeniem, które jeszcze do niedawna uznawane były za klasyczne i wzorcowe, tracą na aktualności, wypierane przez nowe paradygmaty komunikacyjne.
Książka "Strategie komunikacyjne współczesnych organizacji" - Michał Kaczmarczyk (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Humanitas. Książka posiada 159 stron i została wydana w 2017 r.