Strategie komunikacyjne we współczesnym dyskursie politycznym
Agata Małyska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | Miękka ze skrzydełka |
Ilość stron: | 294 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788377841983 |
ISBN: | 978-83-7784-198-3 |
Data: | 2012-11-20 |
Opis książki:
Dokonane w publikacji analizy wpisują się w nurt badań komunikacji politycznej, ujętej z perspektywy dyskursywnej interpretacji zachowań językowych. Wybór tej podstawy metodologicznej warunkuje użycie jako punktu wyjścia rozważań nad medialnymi tekstami politycznymi dwóch pojęć:dyskursu" orazstrategii". Przyjęta w pracy wieloaspektowa metoda analizy dyskursu umożliwiła wyodrębnienie oraz opis strategii: tekstowych i interakcyjnych, uwarunkowanych czynnikami społecznymi, pragmatycznymi, a także psychicznymi. Pierwszy typ strategii daje podstawę do opisu tematycznej organizacji tekstu, drugi - łączący cechy wypowiedzi i kontekstu - jest odzwierciedleniem kształtu relacji interpersonalnych międzyja" (polityk) aty" dziennikarz oraz międzyja" (polityk) aty" (polityk). Zawarte w pracy rozważania prowadzą do wniosku, że kształt współczesnego dyskursu politycznego wyznaczają: agonistyka jako naczelna zasada komunikacji, relatywizacja prawdy oraz zacieranie granicy między tym, co publiczne, a tym, co prywatne.
Książka "Strategie komunikacyjne we współczesnym dyskursie politycznym" - Agata Małyska - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Książka posiada 294 stron i została wydana w 2012 r. Cena 30.63 zł. Zapraszamy na zakupy!