Strategiczna transformacja polskich przedsiębiorstw
Maria Romanowska
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 328 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788373781085 |
ISBN: | 83-7378-108-0 |
Data: | 2001-01-12 |
Opis książki:
Mija piętnasty rok transformacji polskiej gospodarki. Jak poradziły sobie polskie przedsiębiorstwa z wyzwaniami gospodarki rynkowej Jak zmieniły swoje strategie, relacje z klientami i dostawcami, metody walki konkurencyjnej W jakim stopniu przekształciły swoje struktury organizacyjne i procedury, czy wymieniły lub zreformowały swoją kadrę Czy w wyniku procesów przystosowawczych polskie przedsiębiorstwa osiągnęły poziom konkurencyjności pozwalający im skutecznie stawić czoło zagranicznym korporacjom Na te i wiele innych pytań odpowiada ta książka. Procesowi transformacji przez cały czas towarzyszyli naukowcy, śledząc i analizując proces przemian i zachowania polskich przedsiębiorstw. Wykorzystując wyniki badań kilkudziesięciu zespołów badaczy z całej Polski, autorzy książki naświetlili różne problemy transformacji widzianej oczami przedsiębiorców. Pewne powtarzające się, charakterystyczne dla ostatnich kilkunastu lat zachowania strategiczne przedsiębiorstw złożyły się na empiryczny model strategii polskich przedsiębiorstw w okresie transformacji.
Książka "Strategiczna transformacja polskich przedsiębiorstw" - Maria Romanowska (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rafał Krupski
Badania empiryczne strategii polskich przedsiębiorstw a teoria zarządzania strategicznego
Maria Romanowska
Aspiracje rozwojowe polskich przedsiębiorstw
Bartosz Grucza
Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw
Aleksander Binsztok
Innowacyjność polskich przedsiębiorstw w okresie transformacji gospodarczej
Joanna Cygler
Rozwój zewnętrzny przedsiębiorstw w Polsce
Krzysztof Ogonek
Firmy zagraniczne w Polsce
Jacek M. Rybicki
Procesy prywatyzacji polskich przedsiębiorstw
Wojciech Machel
Restrukturyzacja polskich przedsiębiorstw i przekształcenie kapitałowe
Bogdan Nogalski
Grupy kapitałowe
Eleonora Kuczmera-Ludwiczyńska
Sylwetki polskich menedżerów
Piotr Wachowiak
Kultura organizacyjna polskich organizacji w okresie transformacji
Karolina Mazur-Łukomska
Nowoczesne techniki i koncepcje zarządzania
Krzysztof Łobos
Zmiany struktur organizacyjnych
Piotr Gajek, Maria Romanowska
Ewolucja polskich przedsiębiorstw w latach 1989–2000 w świetle statystyk i rankingów
Część II Zachowania strategiczne polskich przedsiębiorstw w sektorach globalnych
Wprowadzenie
Maria Romanowska
Założenia metodologiczne do badań empirycznychMirosław Jarosiński
Dywersyfikacja produktowa i branżowa
Emil Bukłaha
Zakres integracji pionowej polskich przedsiębiorstw
Sylwester Gregorczyk
Strategia zarządzania dostawcami a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa
Agnieszka Sopińska
Strategie konkurencji polskich przedsiębiorstw
Krzysztof Ogonek
Sposoby rozwoju polskich przedsiębiorstw
Bartosz Jasiński
Strategie przedsiębiorstw w sektorach dojrzałych na przykładzie sektora browarniczego
Bogdan Nogalski
Strategie przedsiębiorstwa w sektorach schyłkowych na przykładzie sektora stoczniowego
Grażyna Leśniak-Łebkowska
Zmiany struktur gospodarczych działalności
Anna Krejner-Nowecka
Ocena sukcesu przedsiębiorstw polskich okresie transformacji
Maria Romanowska
Empiryczny model strategii polskich przedsiębiorstw