pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Strategia. Wprowadzenie do teorii gier

Dane szczegółowe:
Wydawca: WNT
Rok wyd.: 2005
Oprawa: miękka
Ilość stron: 366 s.
Wymiar: 160x230 mm
EAN: 9788320429992
ISBN: 83-2042-999-4
Data: 2008-11-13
Cena wydawcy: 63.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka jest podzielona tematycznie na cztery części. Część I jest poświęcona podstawowym pojęciom klasycznej teorii gier (postać ekstensywna i normalna gry, pojęcie strategii czystych i mieszanych, oczekiwane wypłaty, klasyczne przykłady gier w postaci normalnej). Część II jest poświęcona analizie racjonalnych zachowań (strategii) graczy w grach statycznych (jednoetapowych) w postaci normalnej. Przedstawiono m.in. strategie zdominowane, efektywne, najlepszej odpowiedzi, związki między nimi, konflikt interesów indywidualnych i grupowych. Podano przykłady gier o nieprzeliczalnych zbiorach strategii, omówiono pojęcie równowagi Nasha, sposób wyznaczania mieszanych strategii równowagi. Części III i IV są poświęcone rozwijającym się ostatnio nowoczesnym zagadnieniom teorii gier, w szczególności teorii kontraktu i modelowaniu różnych form niepełnej informacji w grze. Przeanalizowano racjonalne zachowania graczy w grach dynamicznych. Opisano bayesowskie modele gier i ciekawe dla zastosowań przykłady (np. aukcje, gry z sygnalizacją).

Książka "Strategia. Wprowadzenie do teorii gier" - oprawa miękka - Wydawnictwo WNT. Książka posiada 366 stron i została wydana w 2005 r.