Stosunki polsko-sowieckie w programach nauczania i podręcznikach historii w szkole powszechnej (podstawowej) w Polsce w latach 1932-1956
Henryk Składanowski
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Adam Marszałek |
Rok wyd.: | 2004 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 345 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788373229440 |
ISBN: | 83-7322-944-2 |
Data: | 2005-02-08 |
Opis książki:
Książka Henryka Składanowskiego jest wielce interesującym studium na temat dziejów polskiego szkolnictwa i polityki oświatowej w latach 1932-1956, otwiera bowiem pole do porównań dwóch zdecydowanie odmiennych epok. W okresie II Rzeczypospolitej lat 1932-1939, dydaktyka szkolna podporządkowana była idei wychowania dla państwa i jego obronie przed zewnętrznym zagrożeniem, a w drugiej epoce -powojennej -poprzez szkolnictwo narzucano społeczeństwu wrogi mu światopogląd polityczny i obcą ideologię dyktatury proletariatu. Analizy Autora przekonywująco dowiodły, że pomimo różnic, wspólne było dla obu epok przekonanie, że kształcenie i wychowywanie młodego pokolenia wchodzi w obręb polityki, stąd władza - niezależnie od reprezentowanego systemu - chciała je przejąć i kontrolować. (...) Z całym przekonaniem polecam książkę, gdyż w istocie jest propozycją nowego podejścia do badań nad stosunkami polsko-sowieckimi w programach nauczania i podręcznikach historii w szkole powszechnej (po II wojnie-podstawowej) w Polsce w latach 1932-1956.
Książka "Stosunki polsko-sowieckie w programach nauczania i podręcznikach historii w szkole powszechnej (podstawowej) w Polsce w latach 1932-1956" - Henryk Składanowski - oprawa miękka - Wydawnictwo Adam Marszałek. Książka posiada 345 stron i została wydana w 2004 r. Cena 30.62 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.