pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Spróbujmy mówić razem. Program profilaktyki logopedycznej (dla przedszkoli, klas kształcenia zintegrowanego i integracyjnego)

Autor książki:

Bożena Dittfeld

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa: miękka
Ilość stron: 128 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373086692
ISBN: 978-83-7308-669-2
Data:2001-02-03
Cena wydawcy: 14.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka zawiera program, który zakłada stymulowanie rozwoju językowego dziecka, skuteczną pomoc dziecku młodszemu z niepełnosprawnym rozwojem mowy i trudnościami w wymowie oraz poszerzenie współpracy środowiskowej w zakresie profilaktyki logopedycznej. Program stanowi narzędzie o charakterze organizacyjno-metodycznym, przeznaczone dla logopedów, pragnących aktywnie współpracować ze środowiskiem przedszkolnym i szkolnym, dla nauczycieli chcących wspierać potrzebujące dzieci i każdego rodzica, który poszukuje szerszej informacji na temat zaburzeń mowy u własnego dziecka. Książka zawiera część teoretyczną, w której omówiono między innymi założenia niezbędne do realizacji programu, jego cele, elementy systemu opieki logopedycznej, konteksty funkcjonowania profilaktyki logopedycznej i obszary jej działań, metody i techniki wspomagające terapię mowy oraz założenia programowe wspierające pracę logopedy i nauczyciela. W części praktycznej Czytelnik znajdzie materiały pomocnicze do realizacji praktyki logopedycznej – program profilaktyki logopedycznej "Spróbujmy mówić razem” w trzech obszarach: materiały dla nauczycieli, materiały dla logopedów oraz materiały dla zainteresowanych za równo nauczycieli, rodziców, jak i logopedów.

Książka "Spróbujmy mówić razem. Program profilaktyki logopedycznej (dla przedszkoli, klas kształcenia zintegrowanego i integracyjnego)" - Bożena Dittfeld - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Spis treści:

Wstęp
I. Założenia teoretyczne niezbędne do realizacji programu
II. Cele ogólne programu
III. Elementy systemu opieki logopedycznej
IV. Warunki skutecznej profilaktyki logopedycznej
V. Schemat pożądanego stanu opieki logopedycznej
VI. Konteksty funkcjonowania profilaktyki logopedycznej
VII. Obszary działań profilaktycznych
VIII. Stosowanie metod oraz technik wspomagających w terapii mowy
IX. Założenia programowe wspierające pracę logopedy i nauczyciela
X. Ustalenia ewaluacyjne
XI. Polecana bibliografia i pomoce
Zakończenie

Aneks. Materiały pomocnicze do realizacji profilaktyki logopedycznej
Wykaz załączników

Program profilaktyki logopedycznej „Spróbujmy mówić razem”.
Obszar I (materiały dla nauczycieli)
Program profilaktyki logopedycznej „Spróbujmy mówić razem”.
Obszar II (materiały dla nauczycieli)
Program profilaktyki logopedycznej „Spróbujmy mówić razem”.
Obszar III (materiały dla nauczycieli)