Spostrzeganie zjawisk świata społecznego przez dzieci, młodzież i młodych dorosłych
Ludwika Wojciechowska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego |
Rok wyd.: | 2003 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 224 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788323500681 |
ISBN: | 83-235-0068-1 |
Data: | 2001-02-02 |
Opis książki:
Książka z zakresu psychologii rozwoju, traktującej rozwój jako proces trwający przez całe życie, co implikuje studia nad człowiekiem poczynając od okresu prenatalnego, a kończąc na schyłkowym stadium życia— starości, z uwzględnieniem procesu umierania i śmierci.
Zaprezentowano w niej rezultaty badań dotyczących odbioru i przetwarzania świata społecznego, tj. percepcję zjawisk natury egzystencjalnej przez dzieci, młodzież i młodych dorosłych, kreację wyobrażeniową własnej osoby i otaczającego świata u dzieci i młodzieży oraz odbiór świata kultury symbolicznej przez dzieci i młodych dorosłych.
Książka "Spostrzeganie zjawisk świata społecznego przez dzieci, młodzież i młodych dorosłych" - Ludwika Wojciechowska - oprawa miękka - Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Książka posiada 224 stron i została wydana w 2003 r.
Spis treści:
Rozdzial I. Percepcja zjawisk natury egzystencjalnej przez dzieci, tnłodzież i młodych dorosłych
1. Zjawisko narodzin w oczach dzieci przedszkolnych - Agnieszka Bieńkowska
2. Hierarchia pytań filozoficznych a uznawanie przez młodzież różnych stanowisk światopoglądowych - Iga Mańk-Kowalska
3. Percepcja przeżyć na granicy śmierci przez młodych dorosłych - Iga Mańk--Kowalska
Rozdzial II. Kreacje wyobrażeniowe własnej osoby i otaczającego świata u dzieci i młodzieży
1. Treściowa charakterystyka marzeń na jawie u dzieci w okresie średniego dzieciństwa - Ludwika Wojciechowska
2. Cele i plany życiowe mtodzieży w kontekście rozwoju orientacji przyszłoś-ciowej — Maria Czerwińska-Jasiewicz
3. Nadzieje i obawy młodzieży dotyczące przyszłości w okresie przemian społecznych w Polsce a jej cele życiowe - Maria Czerwińska-Jasiewicz
Rozdziat III. Odbiór świata kultury symbolicznej przez dzieci i młodych dorosłych
1. Spostrzeganie sytuacji komicznych przez 10- i 15-latki - Anna Radomska
2. Rzeczywistość wtórna - transrealna - w percepcji młodych dorosłych. Przykład techno - Wanda Zagórska