Społeczno-ekonomiczne determinanty osiągnięć szkolnych uczniów w gminach wiejskich
Zbigniew Ostrach
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wyd.: | 2014 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 220 s. |
Wymiar: | 165x210 mm |
EAN: | 9788378506966 |
ISBN: | 978-83-7850-696-6 |
Data: | 2014-11-04 |
Opis książki:
[...] W literaturze pedagogicznej występuje niedostatek publikacji dotyczących wpływu wielostronnych sytuacji społeczno-ekonomicznych na osiągnięcia szkolne dzieci i młodzieży. Stąd też monografia (...) z pewnością wypełni lukę w literaturze pedagogicznej i wzbogaci ją o nowe spojrzenie na znaczenie różnych uwarunkowań środowiskowych w uzyskiwaniu rezultatów szkolnych. Wartość recenzowanej pracy podnosi fakt przeprowadzonych badań w środowisku wiejskim, które często narażone jest na różnego rodzaju dysfunkcję edukacyjną wynikająca z zagrożeń społeczno-ekonomicznych rodziny wiejskiej (...) należy z całą pewnością wyrazić pogląd, iż recenzowana monografia jest interesująca, przedstawia rzetelną wiedzę dotyczącą środowiskowych elementów funkcjonowania społecznego i ekonomicznego przyczyniających się do uzyskiwania przez dzieci i młodzież efektów szkolnych. (...)
Z recenzji prof. dr. hab. Henryka Cudaka
Książka "Społeczno-ekonomiczne determinanty osiągnięć szkolnych uczniów w gminach wiejskich" - Zbigniew Ostrach - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 220 stron i została wydana w 2014 r. Cena 18.43 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1
Środowiskowy charakter badań w pedagogice społecznej
1.1. Wprowadzenie do ogólnych zagadnień pedagogiki społecznej
1.2. Uwarunkowania środowiskowe w procesie edukacji
Rozdział 2
Wpływ środowiska na niepowodzenia szkolne
2.1. Uwarunkowania niepowodzeń szkolnych uczniów
2.2. Powodzenia i niepowodzenia szkolne na tle środowiska rodzinnego
2.3. Znaczenie mediów w procesie nauczania - uczenia się dziecka
2.3.1. Internet jako środowisko edukacyjno-wychowawcze
2.3.2. Internet jako wartość pozytywna w procesie kształcenia
2.3.3. Zagrożenia czające się w Internecie
2.4. Inne czynniki wpływające na poziom edukacyjny dzieci i młodzieży
Rozdział 3
Podstawy metodologiczne badań własnych
3.1. Cel pracy, problemy i hipotezy badawcze
3.2. Metody i organizacja badań
3.2.1. Techniki i narzędzia badawcze
3.2.2. Zmienne zależne i niezależne oraz wskaźniki występujące w badaniach
3.2.3. Dobór próby - założenia analizy badawczej 953.2.4. Opis otrzymanego materiału
3.2.5. Sposób prezentacji materiału
3.3. Teren badań. Charakterystyka szkół. Wybrane cechy przestrzenno-kulturowe badanego obszaru
Rozdział 4
Środowiskowe uwarunkowania osiągnięć szkolnych uczniów
4.1. Warunki bytowo-materialne rodziny a osiągnięcia szkolne uczniów
4.2. Warunki kulturowe środowiska rodzinnego a osiągnięcia szkolne
4.3. Zainteresowanie rodziców pracą szkolną ucznia a jego osiągnięcia szkolne
4.4. Wpływ zachowania i aktywności ucznia na jego osiągnięcia szkolne
4.5. Środowisko rodzinne i koleżeńskie a kształtowanie osiągnięć szkolnych ucznia
4.6. Struktura mieszkalno-przestrzenna miejscowości a kształtowanie osiągnięć szkolnych ucznia
4.7. Infrastruktura techniczna szkoły a kształtowanie osiągnięć szkolnych ucznia
4.8. Środowisko przyrodnicze w okolicy zamieszkania ucznia a kształtowanie jego osiągnięć szkolnych
4.9. Uogólnienia i wnioski końcowe z badań
Zakończenie
Bibliografia
Aneks