pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Księga jubileuszowa dla Profesora Czesława Sikorskiego

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Łódzkiego
Format: pdf
Ilość stron: 232 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788379693931
Data: 2025-02-04
28.04 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

W pracy przedstawione zostały różnorodne ujęcia, koncepcje, nurty, kierunki badawcze oraz praktyczne przykłady analizy istoty, rozumienia teoretycznego i praktycznego społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.

W publikacji zaprezentowane zostały przez uczonych z różnych środowisk naukowych z całej Polski różnorodne ujęcia, koncepcje, nurty, kierunki badawcze i praktyczne przykłady (case study) analizy istoty, rozumienia teoretycznego i praktycznego społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, czyli jak można powiedzieć „od negacji do integracji”. Wszyscy jednak autorzy, prezentujący w publikacji swoje analizy, podkreślają konieczność traktowania w strategiach rozwoju przedsiębiorstw kapitału finansowego i rzeczowego w sposób zrównoważony. Dlatego nie ma nic lepszego niż dbanie o dynamiczną równowagę pomiędzy różnymi formami kapitału – bo wszystkie są niezbędne w procesie reprodukcji i żadna nie jest najważniejsza.

E-book „Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Księga jubileuszowa dla Profesora Czesława Sikorskiego” - Wydawca: Uniwersytetu Łódzkiego. Cena 28.04 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

[Podziękowanie] Ewa Walińska 9
Profesor zwyczajny doktor habilitowany Czesław Sikorski – Jerzy Czarnecki, Bogusław Kaczmarek 11
Wstęp – Bogusław Kaczmarek 15
Noty o autorach 17
Stanisław Sudoł – Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa – koncepcja i jej realizacja 21
Jan Jeżak – Orientacja społeczna w zarządzaniu przedsiębiorstwem 31
Zofia Mikołajczyk – Społeczna odpowiedzialność uniwersytetu 47
Zdzisława Janowska – Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw – uwarunkowania kulturowe, korzyści społeczne i ekonomiczne 61
Janusz Strużyna – O podstawach współistnienia kultury populizmu i profesjonalizmu w tworzeniu społecznej odpowiedzialności organizacji 69
Marek Jacek Stankiewicz – Społeczna odpowiedzialność jako rdzeń strategii zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa 77
Jan Skalik – Społecznie odpowiedzialne zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie 87
Kazimierz Krzakiewicz – Wybrane aspekty wykorzystania koncepcji zarządzania przez wartości 97
Kazimierz Perechuda, Agata Kaszczuk – Analiza strategii społecznej odpowiedzialności (SOP) wybranych korporacji lotnictwa cywilnego 111
Agnieszka Sokołowska, Henryk Jagoda – Problem identyfikacji podmiotu odpowiedzialności w społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa 131
Wanda Kopertyńska – Równowaga. Praca zawodowa – życie rodzinne pracowników jako element społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Doświadczenia badawcze 141
Małgorzata Bednarczyk, Małgorzata Kurleto – Od strategicznej filantropii przedsiębiorstw do przedsiębiorczości społecznej 149
Stefan Lachiewicz – Kształtowanie kultury organizacyjnej w małych przedsiębiorstwach 163
Szymon Cyfert, Violetta Józefczyk – Mechanizmy eliminacji barier w procesie wdrażania koncepcji CSR – analiza studium przypadku 175
Agnieszka Sitko-Lutek – Kształtowanie kultury organizacji zorientowanych społecznie 183
Bogusław Kaczmarek – Współczesne wyzwania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw 197
Tomasz Czapla – Kulturowe uwarunkowania poziomu przejawiania kompetencji przez pracowników 207
Jerzy S. Czarnecki – Społeczna odpowiedzialność (CSR): od negacji do integracji 221