Społeczna odpowiedzialność biznesu jako instrument budowania reputacji i zaufania do instytucji finansowych
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | CeDeWu |
Rok wyd.: | 2020 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 260 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788381022743 |
ISBN: | 978-83-8102-274-3 |
Data: | 2019-12-30 |
Opis książki:
Reputacja i zaufanie są warunkiem koniecznym w działalności tradycyjnych oraz alternatywnych instytucji finansowych, które doko-nują transferu kapitału pieniężnego w gospodarce od deponentów do kredytobiorców. Doświadczenia polskie i międzynarodowe wskazują, że reputację i zaufanie buduje się latami, a można ją utracić bardzo szybko. Kryzys zaufania i utrata reputacji wobec kon-kretnej instytucji mogą przenosić się na ocenę całego sektora usług finansowych. Jednym z instrumentów budowania reputacji i zau-fania na rynku usług finansowych jest stosowanie w praktyce koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, m.in. poprzez odpo-wiedzialne kredytowanie, rzetelne informowanie i edukację konsumentów, odpowiedzialną sprzedaż produktów finansowych oraz stosowanie w działalności zasad etycznych.
Monografia zawiera teksty naukowców i praktyków dotyczące takich zagadnień, jak:
- ryzyko reputacyjne instytucji finansowych i jego mitygacja,
- reputacja Fin Tech,
- audyt reputacyjny w instytucjach finansowych,
- standardy ochrony, świadomość i edukacja konsumenta na rynku finansowym,
- działania społeczne banków w Polsce i ich ocena,
- konflikt między działalnością doradców i instytucji finansowych,
- odpowiedzialna i etyczna sprzedaż produktów finansowych.
Problematyka poruszana w monografii jest aktualna i ważna, szczególnie wobec obserwowanych nie tylko na polskim rynku praktyk sprzedażowych społecznie nieodpowiedzialnych (misselling). Monografia jest adresowana do pracowników naukowych, studentów uczelni kierunków ekonomicznych i społecznych, pracowników oraz zarządzających instytucjami finansowymi, a także ich klientów.
Książka "Społeczna odpowiedzialność biznesu jako instrument budowania reputacji i zaufania do instytucji finansowych" - praca zbiorowa - oprawa miękka - Wydawnictwo CeDeWu. Książka posiada 260 stron i została wydana w 2020 r. Cena 67.12 zł. Zapraszamy na zakupy!