Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | UNIVERSITAS |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 158 s. |
Wymiar: | 148x210 mm |
EAN: | 9788324203321 |
ISBN: | 83-242-0332-X |
Data: | 2001-01-05 |
Opis książki:
Informacja to dostrzeżone fakty, których znajomość zmienia nasze przekonania, rozsadza i zaprzecza posiadanej wiedzy, skłania do jej rewizji, osłabia gotowość do działania, a w efekcie oddziela ludzi od siebie. W tym znaczeniu to czynnik powodujący indywidualizację społeczeństwa. Książka wybitnego belgijskiego medioznawcy idzie tym właśnie tropem. Sam autor nazywa swą pracę studium z zakresu archeologii wieku informacji, poszukując intelektualnych źródeł zjawiska w odległej przeszłości. Chociaż zainteresowanie informacją wywodzi się z czystej wiedzy, matematyki, kartezjańskiego wzorca wszelkiego poznania, potrzeby państwa powodują, że analizy informatyczne nabierają praktycznego charakteru. Armand Mattelart znajduje je w tak różnych działaniach praktycznych podejmowanych na użytek ówczesnych państw, jak: szpiegostwo, statystyka społeczna i gospodarcza, ubezpieczenia, fortyfikacje, kartografia, kontrola zachowań zbiorowych, a w końcu sztuka militarna.
Książka "Społeczeństwo informacji. Wprowadzenie" - Armand Mattelart - oprawa miękka - Wydawnictwo UNIVERSITAS.
Spis treści:
Społeczeństwo informacji czy społeczeństwo komunikujące się?
Wprowadzenie
1. Kult liczb
2. Zarządzanie wiekiem przemysłowym i naukowym
3. Pojawienie się komputerów
4. Scenariusze poprzemysłowe
5. Metamorfozy polityki publicznej
6. Geopolityczne zasady globalnego społeczeństwa informacji.
Wniosek