pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Społeczeństwo 4.0 a edukacja. Szanse. Wyzwania. Zagrożenia

Dane szczegółowe:
Wydawca: Naukowe Akademii Pomorskiej w Słupsku
Format: pdf
Ilość stron: 354 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788374673815
Data: 2025-03-31
42.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Społeczeństwo 4.0 niesie ze sobą zarówno szanse, jak i wyzwania dla edukacji. Aby wykorzystać potencjał nowoczesnych technologii, konieczne jest dostosowanie programów nauczania do potrzeb społeczeństwa 4.0, skoncentrowanie się na rozwoju kompetencji oraz zabezpieczenie danych uczniów i studentów. Jednocześnie należy pamiętać, że edukacja to nie tylko nauka przedmiotów szkolnych, ale także kształtowanie wartości, umiejętności interpersonalnych i społecznych, które są równie ważne w społeczeństwie 4.0.

Autorzy dokonali zatem identyfikacji, eksplanacji i diagnozy edukacji, a zawarte w publikacji artykuły oddają istotę fragmentarycznie postrzeganych problemów bezpieczeństwa oraz edukacji XXI wieku.

Redaktorzy mają nadzieję, że publikacja poświęcona zagadnieniom dotyczących społeczeństwa 4.0 i edukacji w jej wielowątkowych aspektach, zainteresuje teoretyków, badaczy i nauczycieli, a jednocześnie zainspiruje odbiorców do refleksji nad nowymi wyzwaniami i szansami wykorzystania technologii informatyczno-komunikacyjnych w procesie kształcenia młodego pokolenia. (fragment wstępu)

E-book „Społeczeństwo 4.0 a edukacja. Szanse. Wyzwania. Zagrożenia” - Wydawca: Naukowe Akademii Pomorskiej w Słupsku. Cena 42.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp 5


Część I – SPOŁECZEŃSTWO WOBEC WYZWAŃ TRANSFORMACJI CYFROWEJ 9

KRZYSZTOF ANDRZEJ WOJCIESZEK, DAWID LIPSKI
Kontakt na odległość. Czego nas uczą filozofowie i mistycy? Refleksja pedagogiczna 11

JOANNA GRUBICKA
Inteligentne społeczeństwo cyfrowe w obliczu nowych technologii 22

RENATA SZANTER
Przemysł 4.0 jako wyzwanie dla sektora MŚP w Polsce – wybrane aspekty 46

PIOTR NIEDZIELSKI, MARIUSZ TEREBECKI
Herbarium Pomeranicum – otwarty dostęp do cyfrowych zasobów zielników pomorza – wybrane zagadnienia 69


KLAUDIA SKELNIK , KAMILA SZCZEPAŃSKA-GÓRNA
Społeczna odpowiedzialność biznesu a profilowanie 90

Część 2 – SZKOŁA I EDUKACJA W WARUNKACH ZMIANY SPOŁECZNEJ I TECHNOLOGICZNEJ 105

JOLANTA MACIĄG
Współczesna szkoła w ponowoczesnym świecie 107

WITOLD KOŁODZIEJCZYK
Warsztat nauczyciela w czasach wyzwań 122

JAKUB JERZY CZARKOWSKI
Kształcenie komplementarne w perspektywie 4.0 137

JOLANTA ALEKSANDRA RODZEWICZ
Odwrócenie celu edukacji formalnej jako szansa na zbudowanie edukacji społeczeństwa 4.0 154

MICHAŁ WIKTOR ŻMIJEWSKI
Kryzys jako początek nowej drogi? Moc w synergii, czyli jak może wyglądać nowa Hybrydowa Szkoła 163

MAGDALENA KRYŃSKA
Uczeń 4.0, czyli nowe wyzwania dla nauczycieli 190

RAFAŁ MIKOŁAJCZAK
Cyberbezpieczeństwo w placówkach oświatowych 198

Część 3 – PRAKTYCZNE ROZWIĄZANIA EDUKACYJNE W ŚWIECIE EWOLUCJI I NIEPOKOJU 211

KAZIMIERZ JAŁOWCZYK
Edukacyjne funkcje malarstwa 213

MIROSŁAW GUBERNAT, MAŁGORZATA DIETRICH
Siedem zmian wprowadzonych w Niepublicznej Szkole Podstawowej nr 7 w Słupsku podczas siedmiu lat jej funkcjonowania, tj. w latach 2014–2020 229

KAROLINA KELER
Siła rażenia zależy od pola działania. Wybuchy energii w tradycyjnej szkole w niekonwencjonalnej odsłonie 241

GRZEGORZ BORECKI, LIDIA SADOWSKA, IWONA NOWOCIŃSKA, JUSTYNA HENDRYCH
Zainspirowani i gotowi na edukacyjne wyzwania 249

EMILIA JANKOWSKA
Wykorzystanie narzędzi multimedialnych podczas nauki zdalnej w Zespole Szkół w Mogilnie 269

MONIKA MAJ
Zdalne nauczanie matematyki w dobie pandemii koronawirusa 285

TOMASZ DOBROWOLSKI
Koncepcja pracy przedszkola na przykładzie Przedszkola Miejskiego Integracyjnego nr 8 „Zamek Skarbów” w Słupsku 295

MICHAŁ OLEJNICZAK, KATARZYNA NACZK, ALICJA JASKULSKA, NATALIA INDEKA, RADOSŁAW BIANGA
Ocena organizacji procesu dydaktycznego na uczelniach wyższych, w województwie pomorskim, w czasie trwania pandemii COVID-19 306