Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | CeDeWu |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 272 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788375563078 |
ISBN: | 978-83-7556-307-8 |
Data: | 2010-11-02 |
Opis książki:
Sondaże opinii, choć budzą - zwłaszcza ostatnio - wiele emocji i zainteresowania, stanowią w istocie jedynie przykład działania bardziej ogólnych mechanizmów. Mechanizmów, które dochodziły do głosu dużo wcześniej, niż pojawiły się badania sondażowe wraz z praktyką publikowania na szeroką skalę ich wyników. Mechanizmy te są wręcz pierwotne dla naszego gatunku, a ich ślady można odnajdywać we wszelkich rytuałach, w które obfituje historia kultury.
Podejściem spajającym powyższe zjawiska jest koncepcja, według której sondaże okazują się jednym z przejawów wiedzy wspólnej (ang. common knowledge), czyli uświadomionej wiedzy społeczeństwa o nim samym. Istnienie i podzielanie tej wiedzy tłumaczy wiele naszych zachowań zarówno na poziomie indywidualnym, jak i w skali większych zbiorowości. Dość powiedzieć, że wiedza wspólna leży u podłoża komunikacji międzyludzkiej, a szerzej: wszelkiej koordynacji działań. Skutecznym sposobem na generowanie wiedzy wspólnej okazują się zaś rytuały komunikacyjne.
Książka "Sondaże - zwierciadło społeczeństwa" - Izabella Anuszewska - oprawa miękka - Wydawnictwo CeDeWu. Książka posiada 272 stron i została wydana w 2010 r.