pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Sondaże - zwierciadło społeczeństwa

Autor książki:

Izabella Anuszewska

Dane szczegółowe:
Wydawca: CeDeWu
Rok wyd.: 2010
Oprawa: miękka
Ilość stron: 272 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788375563078
ISBN: 978-83-7556-307-8
Data: 2010-11-02
Cena wydawcy: 59.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Sondaże opinii, choć budzą - zwłaszcza ostatnio - wiele emocji i zainteresowania, stanowią w istocie jedynie przykład działania bardziej ogólnych mechanizmów. Mechanizmów, które dochodziły do głosu dużo wcześniej, niż pojawiły się badania sondażowe wraz z praktyką publikowania na szeroką skalę ich wyników. Mechanizmy te są wręcz pierwotne dla naszego gatunku, a ich ślady można odnajdywać we wszelkich rytuałach, w które obfituje historia kultury.
Podejściem spajającym powyższe zjawiska jest koncepcja, według której sondaże okazują się jednym z przejawów wiedzy wspólnej (ang. common knowledge), czyli uświadomionej wiedzy społeczeństwa o nim samym. Istnienie i podzielanie tej wiedzy tłumaczy wiele naszych zachowań zarówno na poziomie indywidualnym, jak i w skali większych zbiorowości. Dość powiedzieć, że wiedza wspólna leży u podłoża komunikacji międzyludzkiej, a szerzej: wszelkiej koordynacji działań. Skutecznym sposobem na generowanie wiedzy wspólnej okazują się zaś rytuały komunikacyjne.

Książka "Sondaże - zwierciadło społeczeństwa" - Izabella Anuszewska - oprawa miękka - Wydawnictwo CeDeWu. Książka posiada 272 stron i została wydana w 2010 r.