Socjopedagogiczne konteksty postaw nauczycieli wobec edukacji integracyjnej
Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej |
Rok wyd.: | 2007 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 252 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788322726488 |
ISBN: | 978-83-2272-648-8 |
Data: | 2007-04-19 |
Opis książki:
W dzisiejszym podejściu do rehabilitacji i edukacji dajemy prymat zachowanym możliwościom. Kształcenie integracyjne jest jednym z możliwych wariantów organizacyjnych edukacji. Przy spełnieniu wielu warunków stać się może dla znacznej części osób z odchyleniami od normy optymalnym rozwiązaniem. Może być drogą do ograniczenia procesu społecznego naznaczenia. Autorzy tej książki w takiej właśnie szerokiej perspektywie postrzegają kształcenie integracyjne, ujmując postawy nauczycieli w płaszczyźnie socjopedagogicznej. To bowiem my, pełnosprawni, poprzez nasze ustosunkowanie do niepełnosprawności i osób nią obarczonych ,,wyznaczamy" im miejsce - z nami, czy też tylko wśród nas. Prezentowana książka to niezwykle cenna pozycja, z jednej strony dokonująca pełnej syntezy wiedzy na podjęty temat, z drugiej zaś strony dająca koncepcję wypracowaną przez autorów, zarówno w warstwie teoretycznej, jak i empirycznej. Autorzy podjęli sporo wątków, które dotychczas były niepostrzegane, czy też ledwie sygnalizowane, między innymi warunkowanie postaw wobec osób niepełnosprawnych czynnikami związanymi z osobą będącą podmiotem postawy, związki czynników kulturowych, lęku i podmiotowości nauczyciela z jego postawami wobec osób niepełnosprawnych.
Książka "Socjopedagogiczne konteksty postaw nauczycieli wobec edukacji integracyjnej" - Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Książka posiada 252 stron i została wydana w 2007 r.