Tytuł książki:
Socjologia wizualna w praktyce. Plakat jako narzędzie propagandy wojennej
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 272 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788375256161 |
ISBN: | 978-83-7525-616-1 |
Data: | 2012-12-14 |
Cena wydawcy: 58.80 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
?Monografia, którą Państwo trzymają w ręku, stanowi interesujący przyczynek do rozwoju socjologii wizualnej. Autorzy prac z zakresu socjologii wizualnej zwykle koncentrują się na analizie wizualnych przedstawień i wyobrażeń oraz społecznego kontekstu ich powstawania. Generalnie w socjologii tematyka skupia się wokół analizy teraźniejszości, a w socjologii wizualnej wokół analizy aktualnych i współczesnych wizualizacji. Za tym bardziej znaczący należy uznać wkład autorów prezentowanej książki, potrafili oni bowiem przeanalizować obrazy z przeszłości, których kontekst społeczny, interakcyjny kontekst powstawania, prezentowania i recepcji plakatów jest często trudny do poprawnego zrekonstruowania. Analiza plakatów wymaga dużej wiedzy historycznej, a także znajomości formalnej stylistyki komponowania obrazów w danym okresie historycznym i obszarze geograficznym. Niezbędna była zatem, oprócz znajomości relacji i faktów wojennych, wiedza z zakresu historii sztuki oraz w tym konkretnym przypadku znajomość zasad i historii propagandy. (...) W wielu analizach przedstawianych w tej monografii autorzy starają się odsłonić wielowarstwowość obrazów; zdejmując warstwę po warstwie, docierają do podstawowych motywów i technik perswazyjnych plakatów wojennych. Prace te stanowią bardzo istotny przyczynek do rozwoju technik analitycznych w socjologii wizualnej, a także - szerzej - w socjologii jakościowej?.Z przedmowy prof. dr. hab. Krzysztofa T. Koneckiego
Książka "Socjologia wizualna w praktyce. Plakat jako narzędzie propagandy wojennej" - oprawa twarda - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 272 stron i została wydana w 2012 r.