pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Socjologia designu

Autor książki:

Magdalena Piłat-Borcuch

Dane szczegółowe:
Wydawca: CeDeWu
Rok wyd.: 2024
Oprawa: miękka
Ilość stron: 145 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788381028370
ISBN: 978-83-8102-837-0
Data: 2024-03-25
43.94 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Design, designerski to pojęcia robiące współcześnie spektakularną karierę, przypisywane do sztuki, architektury, przemysłu, multimediów, mody czy nawet kulinariów. Współcześnie niemal wszystko może być designerskie bądź niedesignerskie, stąd pojemność tego słowa zdaje się być niewyczerpana.

Czy rzeczywiście pojęcie to jest aż tak pojemne? Czy jego przedostanie się do świadomości społecznej jest wyrazem wzrastającej wiedzy w zakresie wzornictwa czy raczej brakiem świadomości co do kryjącej się za nim treści?
Wreszcie, czy nie warto ogłosić narodzin socjologii designu, która podjęłaby próbę zrozumienia relacji na linii design - społeczeństwo?
Socjologię designu można zdefiniować jako społeczny aspekt kształtowania wzornictwa. Wśród obszarów zainteresowania socjologii designu należy wyeksponować następującą problematykę:
Funkcjonowanie designu w społecznej świadomości.

Oddziaływanie designu na społeczeństwo (Czy i jak design oddziałuje na społeczeństwo? Dlaczego niektóre projekty przedostają się do masowej wyobraźni, a inne nie? W jaki sposób design kształtuje gusta, upodobania, a także generuje w danym człowieku potrzebę posiadania jakiegoś dobra?).

Relacje między masowością a elitarnością designu.

Książka ta może być interesującą lekturą nie tylko dla osób zainteresowanych socjologią, ale również dla designerów i wszystkich, którzy dostrzegają znaczenie społecznego tworzenia rzeczywistości.

Książka "Socjologia designu" - Magdalena Piłat-Borcuch - oprawa miękka - Wydawnictwo CeDeWu. Książka posiada 145 stron i została wydana w 2024 r. Cena 43.94 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.