SOCIAL NET ART. Paradygmat sztuki nowych mediów w dobie web 2.0.
Marta Miaskowska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Silva Rerum |
Rok wyd.: | 2022 |
Oprawa: | Miękka ze skrzydełka |
Ilość stron: | 200 s. |
Wymiar: | 160x200 mm |
EAN: | 9788367222082 |
ISBN: | 978-83-6722-208-2 |
Data: | 2022-05-06 |
Opis książki:
Pomnażające się obrazy stały się nieodłączną częścią wartkiego strumienia społecznej dyskusji, a tym samym trzonem masowej kultury wizualnej w nowym systemie komunikacji.
Z jednej strony, pokochaliśmy media społecznościowe, które pozwalają nam być zawsze w kontakcie i na bieżąco. Z drugiej zaś krytykujemy je za nadzór naszego życia i wytwarzanie fałszywych kanonów.
Niezależnie jednak od naszego stosunku do social mediów masowe zapotrzebowanie na obraz, rozmaite sposoby jego produkcji oraz obrotu wywarły znaczący wpływ na kulturę wizualną w ogóle, aktywizując działania artystów i teoretyków sztuki. Książka ta podejmuje próbę zbadania tej przestrzeni i analizy nowych zjawisk, w oparciu o doświadczania sztuki "starych" nowych mediów, tych sprzed rewolucji 2.0 i sprzed powstania Internetu. Choć "w sieci nic nie ginie", to zmieniają się narzędzia i struktury komunikacji, a wraz ze strumieniem danych przesuwa się tablica obrazów, narażając wizualne wytwory na otchłań rozproszenia sieciowego. Próba usystematyzowania tych zjawisk w social net art ma nadzieję uchwycić twórcze działania w mediach społecznościowych na daną chwilę.
Książka "SOCIAL NET ART. Paradygmat sztuki nowych mediów w dobie web 2.0." - Marta Miaskowska - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo Silva Rerum. Książka posiada 200 stron i została wydana w 2022 r. Cena 54.75 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.