Tytuł książki:
Słowo w komunikacji telewizyjnej. Strategie nadawczo-odbiorcze
Autor książki:
Katarzyna Sitkowska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 238 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788375258288 |
ISBN: | 978-83-7525-828-8 |
Data: | 2013-04-24 |
pozycja niedostępna
×
Opis książki:
Książka przedstawia charakterystykę słowa w komunikacji telewizyjnej. Na podstawie analiz bardzo obszernego materiału przybliża specyfikę tego rodzaju komunikacji medialnej z jej najważniejszą cechą współistnieniem makro- i mikrosytuacji komunikacyjnych. Prezentacja układów nadawczo-odbiorczych (poprzez badania kategorii osoby, etykiety językowej i wypowiedzi dziennikarzy, świadczących o ich dominującej roli w relacjach z pozostałymi uczestnikami komunikacji) daje obraz werbalnych działań osób występujących w telewizji, które mówią po to, by je oglądano.Książka "Słowo w komunikacji telewizyjnej. Strategie nadawczo-odbiorcze" - Katarzyna Sitkowska - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 238 stron i została wydana w 2013 r.