Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | UNIVERSITAS |
Rok wyd.: | 2006 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 254 s. |
Wymiar: | 175x245 mm |
EAN: | 9798324205171 |
ISBN: | 83-2420-517-9 |
Data: | 2008-11-19 |
Opis książki:
Pierwsze naukowe opracowanie terminów medialnych na gruncie polskim. Słownik ma służyć przygotowaniu młodych ludzi ( i nie tylko) do życia z mediami, a także popularyzacji w społeczeństwie wiedzy o nich. Hasła (1200) ułożone są alfabetycznie (z odsyłaczami) obejmują terminy - oprócz wąskospecjalistycznych- z zakresu historii i teorii komunikowania, telekomunikacji, prasy, radia, telewizji (wraz z filmem i video), Internetu, reklamy, public relations, prawa i ekonomiki mediów oraz języka mediów. Autorami tekstów poszczególnych haseł problemowych i definicyjnych są głównie pracownicy naukowi Uniwersytetu Jagiellońskiego i Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Merytorycznie prace redakcyjne (częściowo też autorskie) wykonane zostały przez zespół redakcyjny w składzie: dr Zbigniew Bauer, dr Edward Chudziński, dr hab. Kazimierz Wolny - Zmorzyński pod przewodnictwem prof. Walerego Pisarka.
Książka "Słownik terminologii medialnej (+ CD)" - Walery Pisarek (red.) - oprawa twarda - Wydawnictwo UNIVERSITAS. Książka posiada 254 stron i została wydana w 2006 r.