Słownik sloganów reklamujących polskie marki terytorialne. Tom 1. Polska i województwa
Beata Jędrzejczak
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
Rok wyd.: | 2018 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 174 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788378656654 |
ISBN: | 978-83-7865-665-4 |
Data: | 2018-10-09 |
Opis książki:
Slogany reklamowe bywają opisywane jako najprostsze i najbardziej skuteczne komunikaty, za pomocą których nakłania się do kupna czegoś, co ani nie jest dobre, ani potrzebne, ani w ogóle takie, jakie według sloganu miałoby być Mimo to o sloganach mówi się dużo, zarówno o tych nijakich, szablonowych lub zaskakujących absurdem, nietrafionych albo irytujących, jak i o tych wywołujących najgłębsze emocje, wzruszających i dziwnym sposobem angażujących odbiorcę, a także o tych dobrych nieoczekiwanie - śmiesznie niemądrych albo intrygująco banalnych. Wokół haseł reklamowych krążą pewne legendy: o tajemniczych przyczynach zawrotnej kariery jednych i o bezwzględnym fiasku innych, o rywalizacji w sposobach dotarcia do adresatów czy o rekordowych honorariach dla ich autorów.
Pierwszy tom "Słownika sloganów reklamujących polskie marki terytorialne" to próba inwentaryzacji i opisu haseł, które reklamowały Polskę i leżące w jej obrębie województwa od 1991 do końca 2016 roku. Ich zbiór stanowi ciekawy dokument epoki, w jakiej powstały. Ich opis jest dowodem na nieograniczone możliwości perswazyjnego wykorzystania języka i - niekiedy - na ograniczoną świadomość środków językowych u ich nadawcy.
Książka "Słownik sloganów reklamujących polskie marki terytorialne. Tom 1. Polska i województwa" - Beata Jędrzejczak - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. Książka posiada 174 stron i została wydana w 2018 r.