Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL
Karol Sobiesiak, Piotr Sydow
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Rok wyd.: | 2015 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 300 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788301181994 |
ISBN: | 978-83-0118-199-4 |
Data: | 2015-06-03 |
Opis książki:
Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy.
Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciągu kilku ostatnich lat znacząco się rozwinęły. Aktualnie w Open GL 4.5 dostępnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostemw stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już Open GL 2.1. Są one wykorzystywane głównie do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściejdo rozwiązywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej.
Książka ta zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbędnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej.
Dowiesz się"
- Czym są shadery
- Jak wygląda architektura współczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej
- Jak programować potok renderujący
- Na czym polega i jak działa teselacja
- Czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. compute shader)
Powinieneś znać
- API Open GL w stopniu przynajmniej podstawowym
Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej
Książka "Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL" - Karol Sobiesiak, Piotr Sydow - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe PWN. Książka posiada 300 stron i została wydana w 2015 r.