pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL

Autor książki:

Karol Sobiesiak, Piotr Sydow

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wyd.: 2015
Oprawa: miękka
Ilość stron: 300 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788301181994
ISBN: 978-83-0118-199-4
Data: 2015-06-03
Cena wydawcy: 59.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy.

Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciągu kilku ostatnich lat znacząco się rozwinęły. Aktualnie w Open GL 4.5 dostępnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostemw stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już Open GL 2.1. Są one wykorzystywane głównie do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściejdo rozwiązywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej.

Książka ta zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbędnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej.

Dowiesz się"
- Czym są shadery
- Jak wygląda architektura współczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej
- Jak programować potok renderujący
- Na czym polega i jak działa teselacja
- Czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. compute shader)
Powinieneś znać
- API Open GL w stopniu przynajmniej podstawowym
Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej

Książka "Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL" - Karol Sobiesiak, Piotr Sydow - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe PWN. Książka posiada 300 stron i została wydana w 2015 r.