pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Ścieżki kultury. Tom 1. Wizualność w kulturze. Sztuka, kultura popularna i media cyfrowe

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej
Rok wyd.: 2020
Oprawa: miękka
Ilość stron: 160 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788322793367
ISBN: 978-83-2279-336-7
Data: 2020-05-25
28.83 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 7 dni

Opis książki:

Koniec wieku XX i pierwsze dekady XXI stulecia często określane są pogardliwie mianem "epoki kultury obrazkowej". Współczesnym czasom zarzuca się detronizację kultury wysokiej i zabójstwo słowa. Wraz z szybko postępującym rozwojem technologii, zmieniającą się sytuacją polityczno-społeczną i globalnym rozpowszechnieniem massmediów badania potwierdzają stale zwiększającą się fascynację kulturą wizualną. Wizualność odgrywa wielką rolę w sposobie postrzegania i rozumienia współczesnego społeczeństwa. Relacja między obrazem a patrzącym odbiorcą znajduje się w centrum zainteresowania kultury wizualnej. U Johna Bergera czytamy: "Obraz to widok, który został odtworzony lub zreprodukowany. Obraz to wygląd rzeczy lub zbiór wyglądów, wyrwany z pierwotnego kontekstu, w którym powstał, i utrwalony - na kilka sekund lub na kilka stuleci. Każdy obraz ucieleśnia jakiś sposób widzenia". Ta teza pozwala na umiejscowienie obrazu - wytworu kultury wizualnej w dowolnej formie - na piedestale. Staje się on swoistym "axis mundi", wokół którego wirują wszelkie zależności i zjawiska. Niniejsza książka ukazuje wielowymiarowość kultury wizualnej z perspektywy końca drugiej dekady XXI wieku. Prezentowane w tomie teksty ukazują gamę problemów badawczych w obrębie sztuk pięknych, fotografii, kinematografii, cyfryzacji oraz mediów społecznościowych - różne sposoby ich ujmowania i rozumienia. Mamy nadzieję, że głos naukowców zabrzmi wyraziście w dyskusji na temat współczesnych tendencji kultury wizualnej i że te badania zobrazują rozległość problemu i jego złożoność.

Ewa Głażewska i Magdalena Grabias

Książka "Ścieżki kultury. Tom 1. Wizualność w kulturze. Sztuka, kultura popularna i media cyfrowe" - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Książka posiada 160 stron i została wydana w 2020 r. Cena 28.83 zł. Zapraszamy na zakupy!