Rzymskokatolickie szkoły trywialne w Galicji w latach 1774-1875
Roman Pelczar
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL |
Rok wyd.: | 2014 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 302 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788377028766 |
ISBN: | 978-83-7702-876-6 |
Data: | 2014-06-30 |
Opis książki:
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I: Polityka oświatowa władz austriackich w latach 1774-1873 i jej wpływ na działalność szkół trywialnych w Galicji
Rozdział II: Sieć szkół trywialnych
a) Uwarunkowania i dynamika rozwoju szkół do 1815 r.
b) Szkoły trywialne po 1815 r. - determinanty rozwoju
c) Ostatnie lata szkół trywialnych
d) Szkoły trywialne żeńskie
e) Szkoły trywialne z nauką niedzielną
f) Nadzór szkolny
Rozdział III: Kadra nauczająca
a) Narodowość nauczycieli i kwalifikacje intelektualne
b) Kwalifikacje moralne i postawy polityczne
c) Prawo i sposoby zatrudniania
d) Liczebność i kategorie kadry nauczycielskiej
e) Kadra pomocnicza
f) Sytuacja materialna kadry nauczycielskiej
g) Obowiązki i zajęcia dodatkowe nauczycieli
h) Pozycja społeczna nauczycieli
i) Kadra nauczycielska żeńskich szkół trywialnych
Rozdział IV: Społeczność uczniowska
a) Realizacja obowiązku szkolnego
b) Płeć i wiek uczniów szkół tygodniowych
c) Liczba uczniów nauki tygodniowej w szkołach koedukacyjnych
d) Uczennice nauki tygodniowej w żeńskich szkołach trywialnych
e) Uczniowie i uczennice nauki niedzielnej
f) Zajęcia pozalekcyjne i obyczajowość uczniowska
Rozdział V: Proces dydaktyczno-wychowawczy
a) Organizacja roku szkolnego i tygodnia zajęć
b) System klasowy i program nauczania
c) Podręczniki i pomoce dydaktyczne
d) Proces dydaktyczno-wychowawczy w szkołach żeńskich
e) Program kształcenia w ramach nauczania niedzielnego
f) Metody nauczania
Rozdział VI: Budynki szkolne
Zakończenie
Wykaz skrótów
Aneks
Wykaz tabel
Bibliografia
Indeks nazwisk
Indeks miejscowości
Książka "Rzymskokatolickie szkoły trywialne w Galicji w latach 1774-1875" - Roman Pelczar - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 302 stron i została wydana w 2014 r.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I: Polityka oświatowa władz austriackich w latach 1774-1873 i jej wpływ na działalność szkół trywialnych w Galicji
Rozdział II: Sieć szkół trywialnych
a) Uwarunkowania i dynamika rozwoju szkół do 1815 r.
b) Szkoły trywialne po 1815 r. - determinanty rozwoju
c) Ostatnie lata szkół trywialnych
d) Szkoły trywialne żeńskie
e) Szkoły trywialne z nauką niedzielną
f) Nadzór szkolny
Rozdział III: Kadra nauczająca
a) Narodowość nauczycieli i kwalifikacje intelektualne
b) Kwalifikacje moralne i postawy polityczne
c) Prawo i sposoby zatrudniania
d) Liczebność i kategorie kadry nauczycielskiej
e) Kadra pomocnicza
f) Sytuacja materialna kadry nauczycielskiej
g) Obowiązki i zajęcia dodatkowe nauczycieli
h) Pozycja społeczna nauczycieli
i) Kadra nauczycielska żeńskich szkół trywialnych
Rozdział IV: Społeczność uczniowska
a) Realizacja obowiązku szkolnego
b) Płeć i wiek uczniów szkół tygodniowych
c) Liczba uczniów nauki tygodniowej w szkołach koedukacyjnych
d) Uczennice nauki tygodniowej w żeńskich szkołach trywialnych
e) Uczniowie i uczennice nauki niedzielnej
f) Zajęcia pozalekcyjne i obyczajowość uczniowska
Rozdział V: Proces dydaktyczno-wychowawczy
a) Organizacja roku szkolnego i tygodnia zajęć
b) System klasowy i program nauczania
c) Podręczniki i pomoce dydaktyczne
d) Proces dydaktyczno-wychowawczy w szkołach żeńskich
e) Program kształcenia w ramach nauczania niedzielnego
f) Metody nauczania
Rozdział VI: Budynki szkolne
Zakończenie
Wykaz skrótów
Aneks
Wykaz tabel
Bibliografia
Indeks nazwisk
Indeks miejscowości