Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Sic |
Rok wyd.: | 2006 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 210 s. |
Wymiar: | 130x200 mm |
EAN: | 9788360457085 |
ISBN: | 83-60457-08-5 |
Data: | 2006-01-02 |
Opis książki:
Autor Rynku, Alan Aldridge, prowadzi czytelnika przez meandry społecznych teorii rynkowych, ucząc rozróżniać analizę, opis i ideologię i skupiając się m.in. na pojęciu globalizmu. Odkąd Adam Smith powołał do życia ideę "niewidzialnej ręki rynku", jej obrońcy uważają, że najkrótsza droga do społecznej spoistości, materialnego dobrobytu i żywotności politycznej wiedzie nie poprzez scentralizowaną kontrolę i planowanie, lecz poprzez laissez-faire - postawę nieinterwencjonistyczną. Alan Aldridge objaśnia czytelnikom złożone relacje między opisem, analizą i ideologią we współczesnych teoriach rynku. Cechą wyróżniającą jego książkę jest nacisk na rolę kultury w kształtowaniu rynkowej rzeczywistości społecznej. Wśród analizowanych przez Aldridge`a ideologii znajdują się: - rynkowy fundamentalizm - przekonanie o powszechnych korzyściach płynących z mechanizmów wolnorynkowych; - rynkowy populizm - założenie, że wolny rynek wyraża demokratyczną wolę ludu; - homo oeconomicus - wiara, że głównym motywem naszego działania jest maksymalizacja osobistych korzyści; - globalizm - neoliberalne przeświadczenie, że globalna ekspansja rynkowa jest nieunikniona, a działanie polityczne nie ma znaczenia. Rynek z pewnością zainteresuje studentów i badaczy zajmujących się socjologią życia ekonomicznego, socjologią ekonomiczną i polityczną. Alan Aldridge wykłada socjologię kultury na brytyjskim uniwersytecie Nottingham
Książka "Rynek" - Alan Aldridge - oprawa miękka - Wydawnictwo Sic. Książka posiada 210 stron i została wydana w 2006 r.