pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Rynek

Autor książki:

Alan Aldridge

Dane szczegółowe:
Wydawca: Sic
Rok wyd.: 2006
Oprawa: miękka
Ilość stron: 210 s.
Wymiar: 130x200 mm
EAN: 9788360457085
ISBN: 83-60457-08-5
Data: 2006-01-02
Cena wydawcy: 26.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Autor Rynku, Alan Aldridge, prowadzi czytelnika przez meandry społecznych teorii rynkowych, ucząc rozróżniać analizę, opis i ideologię i skupiając się m.in. na pojęciu globalizmu. Odkąd Adam Smith powołał do życia ideę "niewidzialnej ręki rynku", jej obrońcy uważają, że najkrótsza droga do społecznej spoistości, materialnego dobrobytu i żywotności politycznej wiedzie nie poprzez scentralizowaną kontrolę i planowanie, lecz poprzez laissez-faire - postawę nieinterwencjonistyczną. Alan Aldridge objaśnia czytelnikom złożone relacje między opisem, analizą i ideologią we współczesnych teoriach rynku. Cechą wyróżniającą jego książkę jest nacisk na rolę kultury w kształtowaniu rynkowej rzeczywistości społecznej. Wśród analizowanych przez Aldridge`a ideologii znajdują się: - rynkowy fundamentalizm - przekonanie o powszechnych korzyściach płynących z mechanizmów wolnorynkowych; - rynkowy populizm - założenie, że wolny rynek wyraża demokratyczną wolę ludu; - homo oeconomicus - wiara, że głównym motywem naszego działania jest maksymalizacja osobistych korzyści; - globalizm - neoliberalne przeświadczenie, że globalna ekspansja rynkowa jest nieunikniona, a działanie polityczne nie ma znaczenia. Rynek z pewnością zainteresuje studentów i badaczy zajmujących się socjologią życia ekonomicznego, socjologią ekonomiczną i polityczną. Alan Aldridge wykłada socjologię kultury na brytyjskim uniwersytecie Nottingham

Książka "Rynek" - Alan Aldridge - oprawa miękka - Wydawnictwo Sic. Książka posiada 210 stron i została wydana w 2006 r.