Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wyd.: | 2006 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 510 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788323321910 |
ISBN: | 83-233-2191-4 |
Data: | 2006-11-29 |
Opis książki:
Rozwój społeczny. Dzieciństwo i młodość to najlepsza ze wszystkich dotychczasowych książek Schaffera – napisana w niezwykle interesujący sposób, prezentująca aktualny stan badań i dowodząca erudycji autora. Schaffer doskonale uchwycił zmiany, jakie w ostatnich latach nastąpiły w dziedzinie badań nad rozwojem społecznym oraz nowe zainteresowania badaczy. Uczynił to w taki sposób, że czytelnik nie tylko bez trudu zrozumie tekst, ale również czerpie intelektualną przyjemność z jego czytania. Dzięki tek książce Schaffer utwierdził nas w przekonaniu, że jest jednym z najznamienitszych znawców dziedziny rozwoju społecznego.
Profesor Ross D. Parke, Uniwersytet Kalifornijski (Riverside)
Podręcznik przedstawia aktualny stan wiedzy na temat rozwoju społecznego dziecka. Jest przeznaczony dla studentów psychologii i innych nauk społecznych, zarówno tych, którzy mają pewną wiedzę na temat rozwoju, jak i tych, którzy takiej wiedzy nie posiadają. Przedstawione treści dotyczące rozwoju społecznego dzieci oraz młodzieży są uporządkowane problemowo, lecz jednocześnie tak, aby ukazać prawidłowości rozwojowe.
Głównym tematem książki jest socjalizacja, a zatem to, w jaki sposób człowiek – istota biologiczna staje się istotą społeczną, co więcej, tak niezwykle złożoną i doskonałą jednostką społeczną. Nie pomijając kwestii, które od dawna stanowiły ważne zagadnienia w tej dziedzinie, książka prezentuje najnowsze badania dotyczące genetyki zachowania, dziecięcych teorii umysłu, rozwoju przywiązania w okresie średniego i późnego dzieciństwa oraz dynamiki zmian w systemach rodzinnych. Przedstawiając wyniki badań w kontekście celów i pytań badawczych oraz ich teoretycznego zaplecza, profesor Schaffer prezentuje również metody i techniki stosowane do uzyskania tych właśnie wyników. Wskazuje także, jakie jest znaczenie i waga badań nad rozwojem społecznym. Czyni to, opisując implikacje wyników badań dla rozwiązań podejmowanych w odniesieniu do kwestii praktycznych, jak np. opieka i wychowanie dziecka w przedszkolu czy żłobku, rozwój zachowań antyspołecznych czy konflikty w rodzinie.
H. Rudolph Schaffer jest profesorem psychologii na Uniwersytecie Strathclyde w Glasgow, napisał wiele książek na temat różnych aspektów rozwoju dziecka., m.in. Mothering (1977) i Making Decisions About Children (1991). Jest on również redaktorem czasopisma "Social Develpoment”.
Książka "Rozwój społeczny. Dzieciństwo i młodość" - H. Rudolph Schaffer - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 510 stron i została wydana w 2006 r.