pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Rozwój pamięci w dzieciństwie. Seria: Postępy psychologii

Autor książki:

Maria Jagodzińska

Dane szczegółowe:
Wydawca: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Rok wyd.: 2003
Oprawa: miękka
Ilość stron: 352 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788389120885
ISBN: 83-89120-88-7
Data:2001-01-18
Cena wydawcy: 44.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Publikacja prezentuje aktualną wiedzę dotyczącą rozległej problematyki rozwoju pamięci w dzieciństwie. Autorka w przejrzysty i interesujący sposób przedstawia i analizuje badania prowadzone nad rozwojem pamięci oraz wskazuje białe plamy w tym obszarze, które próbuje wypełniać materiałami z własnych studiów obserwacyjnych i eksperymentalnych.
Początek ksiażki zawiera rys historyczny badań nad rozwojem pamięci, a kolejne rozdziały - omówienie jednego z wyróżnionych rodzajów pamięci: rozpoznawczej, odtwórczej, operacyjnej, semantycznej itd. Co istotne, zmiany rozwojowe pamięci zostały pokazane w kontekście zmian zachodzących w innych obszarach, w myśleniu, w mowie, w wiedzy o świecie. Książka jest adresowana do naukowców, studentów i praktyków zainteresowanych problematyką pamięci, procesów poznawczych i rozwoju.

Książka "Rozwój pamięci w dzieciństwie. Seria: Postępy psychologii" - Maria Jagodzińska - oprawa miękka - Wydawnictwo Gdańskie Psychologiczne. Książka posiada 352 stron i została wydana w 2003 r.

Spis treści:

1. PARADOKSY I ZAGADKI PAMIĘCI DZIECIĘCEJ
2. JAK ROZWIJA SIĘ PAMIĘĆ? ZARYS HISTORII BADAŃ
3. POCZĄTKI PAMIĘCI: PRZEJAWY PAMIĘCI ROZPOZNAWCZEJ
4. POCZĄTKI PAMIĘCI: PAMIĘĆ ODTWÓRCZA
5. WYODRĘBNIANIE SIĘ SYSTEMÓW PAMIĘCI WE WCZESNYM DZIECIŃSTWIE
6. ROZWÓJ PAMIĘCI OPERACYJNEJ
7. POCZĄTKI WIEDZY: CO I JAK PAMIĘTA MAŁE DZIECKO?
8. PAMIĘĆ ZDARZEŃ
9. POCZĄTKI PAMIĘCI AUTOBIOGRAFICZNEJ: PARADOKS AMNEZJI DZIECIĘCEJ
10. ROZWÓJ PAMIĘCI A WIARYGODNOŚĆ DZIECKA JAKO ŚWIADKA ZDARZEŃ
11. POCZĄTKI PAMIĘCI ZAMIERZONEJ: U ŹRÓDEŁ STRATEGII PAMIĘCIOWYCH
12. PAMIĘĆ MIMOWOLNA: EKWIWALENTY STRATEGII PAMIĘCIOWYCH W ZACHOWANIU MAŁYCH DZIECI
13. ZALEŻNOŚĆ OD KONTEKSTU: PAMIĘĆ DZIECI W LABORATORIUM I W ŻYCIU CODZIENNYM
14. OD PAMIĘCI DZIECKA DO PAMIĘCI DOROSŁEGO: REFLEKSJE KOŃCOWE Bibliografia