podręcznik:
Rozwijanie kreatywności uczniów dyslektycznych na lekcjach języka polskiego w klasach 4-6 szkoły podstawowej. Scenariusze zajęć
autor:
Dorota Dawid
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 96 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788373082892 |
ISBN: | 83-7308-289-1 |
Data: | 2001-02-03 |
Cena wydawcy: 14.80 złpozycja niedostępna
×
Opis podręcznika:
Jest to niezbędne kompendium dla nauczycieli pracujących z dzieckiem dyslektycznym w zespole klasowym, ukazujące różnorodne formy pomocy dyslektykom w uzyskaniu dobrej pozycji wśród uczniów. Zawiera gotowe scenariusze zajęć zarówno dla nauczycieli, jak i rodziców, którzy znajdą tu praktyczne wskazówki, jak należy postępować z uczniem ze specyficznymi trudnościami, jak rozwijać twórczość takich uczniów, tak aby stworzyć im szansę dorównania uczniom niedyslektycznym i jak skutecznie zwiększać ich motywację do nauki i poczucie własnej wartości.
Podręcznik „Rozwijanie kreatywności uczniów dyslektycznych na lekcjach języka polskiego w klasach 4-6 szkoły podstawowej. Scenariusze zajęć” - oprawa miękka - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział pierwszy
Dysleksja – definicja pojęcia, etiologia, rozpoznawanie zjawiska
Rozdział drugi
Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami
Rozdział trzeci
Metoda 18 struktur wyrazowych
Rozdział czwarty
Twórczość jako podstawowa forma działania człowieka. Kreatywność szansą dla dyslektyków
Rozdział piąty
Test kreatywnego myślenia przeprowadzony wśród klas szóstych szkoły podstawowej
Rozdział szósty
Aktywne metody pracy z uczniami
Rozdział siódmy
Ćwiczenia rozwijające twórczą aktywność uczniów
Rozdział ósmy
Scenariusze lekcji języka polskiego dla klas IV–VI, rozwijających kreatywność, bazujących na nauczaniu polisensorycznym
Zakończenie
Bibliografia
Rozdział pierwszy
Dysleksja – definicja pojęcia, etiologia, rozpoznawanie zjawiska
Rozdział drugi
Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami
Rozdział trzeci
Metoda 18 struktur wyrazowych
Rozdział czwarty
Twórczość jako podstawowa forma działania człowieka. Kreatywność szansą dla dyslektyków
Rozdział piąty
Test kreatywnego myślenia przeprowadzony wśród klas szóstych szkoły podstawowej
Rozdział szósty
Aktywne metody pracy z uczniami
Rozdział siódmy
Ćwiczenia rozwijające twórczą aktywność uczniów
Rozdział ósmy
Scenariusze lekcji języka polskiego dla klas IV–VI, rozwijających kreatywność, bazujących na nauczaniu polisensorycznym
Zakończenie
Bibliografia