Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Towarzystwo Naukowe KUL |
Rok wyd.: | 2007 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 118 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788373063662 |
ISBN: | 978-83-7306-366-2 |
Data: | 2008-05-21 |
Opis książki:
Dyskusje na temat odbioru telewizji przez dzieci koncentrują się głównie na zagadnieniu wpływu tego medium na młodych widzów. Eksperci podają argumenty, wskazujące niemal tyle samo korzyści wynikających z kontaktów z telewizją, co zagrożeń, jakie niosą one ze sobą. Rzadko kiedy zauważa się, że między oglądaniem programu a jego wpływem na zachowanie młodego odbiorcy musi następić etap przetworzenia treści telewizyjnych w umyśle dziecka. Sposób "ułożenia w glowie" oglądanego komunikatu może być mniej lub bardziej trafny, co przekłada się na poziom jego rozumienia. Jedynie zrozumiany przekaz telewizyjny przynosi pożytek. Próba odpowiedzi na pytanie, kiedy można uznać, że dziecko rozumie telewizję, znajduje się w niniejszej książce. Jest ona skierowana przede wszystkim do studentów i absolwentów psychologii i pedegogiki. Odbiorców znajdzie zapewne także wśród medioznawców, dziennikarzy, twórców programów telewizyjnych. Rodzicom i opiekunom dzieci publikacja ta pomoże uświadomić trudności w rozumieniu, jakie mogą mieć młodzi widzowie podczas oglądania audycji telewizyjnych oraz ich konsekwencje.
Książka "Rozumienie programów telewizyjnych przez dzieci" - Magdalena Szubielska - oprawa miękka - Wydawnictwo Towarzystwo Naukowe KUL. Książka posiada 118 stron i została wydana w 2007 r. Cena 28.98 zł. Zapraszamy na zakupy!