pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Rozumienia przekazu telewizyjnego

Autor książki:

Piotr Francuz

Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2002
Oprawa: miękka
Ilość stron: 442 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788373061095
ISBN: 978-83-7306-109-5
Data:2001-01-07
Cena wydawcy: 25.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

W bogatej ofercie programowej telewizji dużo miejsca zajmują programy informacyjne. Cieszą się one powszechnym zainteresowaniem i gromadzą przed telewizorami miliony odbiorców. Można postawić pytanie, czy telewidzowie rozumieją treść programów informacyjnych i w jakim zakresie; czy dzięki ich oglądaniu poszerzają swą wiedzę na poruszane w nich tematy. Gdy uważnie wsłuchać się w to, co ludzie opowiadają sobie o wydarzeniach opisywanych w programach informacyjnych, w jaki sposób je komentują, trudno oprzeć się wrażeniu, że mają kłopoty z ich prawidłowym zrozumieniem: mylą bohaterów, miejsce i chronologię wydarzeń, nie dostrzegają szerszego kontekstu faktów. Niejednokrotnie informacje mieszają z komentarzami, nakładają na nie własne opinie i przekonania. Obserwacja ta uzyskuje potwierdzenie w dotychczasowych badaniach naukowych. Niniejsza książka jest próbą opisania i wyjaśnienia procesów rozumienia przez telewidzów treści wiadomości nadawanych w programach informacyjnych. Teoretyczne ramy pracy są wyznaczone osiągnięciami współczesnej psychologii poznawczej, filmoznawstwa i językoznawstwa. Ze względu na swój charakter publikacja adresowana jest przede wszystkim do środowisk akademickich, ale wynikające z niej wnioski skierowane są także do nadawców i odbiorców telewizyjnych programów informacyjnych.

Książka "Rozumienia przekazu telewizyjnego" - Piotr Francuz - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 442 stron i została wydana w 2002 r.