pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Rozmowa jako metoda oddziaływania wychowawczego. Studium teoretyczno-empiryczne

Autor książki:

Ewa Bochno

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2004
Oprawa: miękka
Ilość stron: 212 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373084414
ISBN: 83-7308-441-X
Data:2001-02-03
Cena wydawcy: 19.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka przeznaczona jest dla tych wszystkich, których interesują komunikacyjne aspekty wychowania człowieka, a szczególnie dla nauczycieli wszystkich typów szkół, wychowawców, rodziców i studentów.

Składa się z trzech części złożonych z siedmiu rozdziałów. W części pierwszej Autorka prezentuje perspektywę teoretyczną, która stanowi odniesienie dla problematyki badawczej (definicja rozmowy, jej cechy i struktura, związek doświadczeń, wychowania i rozwoju jednostki, przegląd klasyfikacji metod wychowawczych pod kątem umiejscowienia wśród nich metody rozmowy).

Część druga zawiera opis koncepcji badań empirycznych. Przedstawiono tu również zastosowaną w badaniach metodę, techniki badawcze oraz organizację i przebieg badań.

W trzeciej części książki zaprezentowano m. in. wykorzystanie rozmowy w trakcie lekcji oraz rozmów indywidualnych nauczyciel-uczeń.

Książka "Rozmowa jako metoda oddziaływania wychowawczego. Studium teoretyczno-empiryczne" - Ewa Bochno - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 212 stron i została wydana w 2004 r.

Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział I
Rozmowa w codziennych kontaktach międzyludzkich
1. Rozmowa jako akt komunikacyjny
2. Struktura i cechy rozmowy

Rozdział II
Rozmowa w szkole
1. Socjalizacyjne i wychowawcze konteksty rozwoju jednostki...
2. Rozmowa jako metoda oddziaływania wychowawczego
3. Wartość rozmowy w kontaktach nauczyciela i uczniów

Rozdział III
Procedury badawcze
1. Projekt badawczy
2. Metody i techniki badań
3. Organizacja badań własnych

Rozdział IV
Wykorzystanie rozmowy w toku lekcji
1. Nauczycielski styl kierowania wychowawczego i komunikowania się w czasie lekcji
2. Typy wykorzystania rozmowy przez nauczycielki w czasie lekcji
2.1. Nauczyciel – mistrz
2.2. Nauczyciel – iluzjonista
2.3. Nauczyciel – sztukmistrz

Rozdział V
Wykorzystanie rozmowy w indywidualnych kontaktach nauczyciela i ucznia
1. Przebieg indywidualnych rozmów nauczyciela i ucznia
2. Typy wykorzystania rozmowy przez nauczycielki w czasie indywidualnych kontaktów z uczniem
2.1. Nauczyciel-mistrz
2.2. Nauczyciel-iluzjonista
2.3. Nauczyciel-sztukmistrz
2.4. Nauczyciel-kuglarz

Rozdział VI
Obraz rozmów nauczycielek i uczniów
1. Rozmowa z uczniem w perspektywie doświadczeń nauczycielek
2. Rozmowa z nauczycielem w perspektywie doświadczeń uczniów
3. Zbieżność – rozbieżność perspektyw nauczycielek i uczniów dotyczących rozmów między nimi

Rozdział VII
Magia słów. Wnioski – interpretacje – pytania
1. Szkolne rozmowy nauczycielek i uczniów klas początkowych
1.1. Rozmowa N–U jako interakcja komunikacyjna
1.2. Wizerunek nauczycielki i uczniów w rozmowach
1.3. Organizacja procesów komunikacyjnych i wychowawczych w szkole
2. Metafora plastyczna zamiast zakończenia

Bibliografia
Spis tabel
Spis wykresów