Rozliczanie akcji promocyjnych. Opodatkowanie i ewidencja. Seria: Vademecum księgowego
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2016 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 206 s. |
Wymiar: | 140x200 mm |
EAN: | 9788326489730 |
ISBN: | 978-83-2648-973-0 |
Data: | 2016-05-25 |
Opis książki:
W celu zwiększenia sprzedaży swoich towarów i usług przedsiębiorcy stosują różnego rodzaju preferencje cenowe w postaci rabatów, premii pieniężnych, sprzedaży premiowej czy programów lojalnościowych. Brak szczególnych regulacji podatkowych w zakresie tych działań o charakterze marketingowo-promocyjnym powoduje wiele wątpliwości co do sposobu ich opodatkowania oraz ujęcia w księgach.
Z książki dowiesz się:
- w jaki sposób udokumentować akcje promocyjne, aby wydatki z nimi związane móc zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów,
- jak skonstruować akcję promocyjną, żeby nie powodowała powstania przychodu po stronie klienta,
- jak należy opodatkować sprzedaż "za złotówkę",
- czy premie pieniężne powinno się zaliczyć do przychodów podatkowych, czy też należy pomniejszyć o ich wartość koszty uzyskania przychodów,
- jak prawidłowo dokumentować premie pieniężne,
- jak należy ewidencjonować faktury korygujące odnoszące się do rabatów,
- w jaki sposób sprzedawca i nabywca powinni wprowadzić do ksiąg rachunkowych rabat, premię pieniężną i sprzedaż premiową.
Opracowanie zawiera praktyczne porady wyjaśniające zasady ewidencji i opodatkowania różnego rodzaju akcji promocyjnych, opatrzone licznymi przykładami, oraz odpowiedzi na pytania.
Książka "Rozliczanie akcji promocyjnych. Opodatkowanie i ewidencja. Seria: Vademecum księgowego" - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 206 stron i została wydana w 2016 r.