Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL |
Rok wyd.: | 2014 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 294 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788377028438 |
ISBN: | 978-83-7702-843-8 |
Data: | 2014-12-15 |
Opis książki:
Książka porusza rodzinne uwarunkowania życzliwości u młodzieży.
Książka "Rodzinne uwarunkowania życzliwości u młodzieży" - Hanna Elżanowska - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 294 stron i została wydana w 2014 r. Cena 25.35 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Życzliwość jako postawa
1.1. Określenie życzliwości
1.1.1. Filozoficzne rozumienie życzliwości
1.1.2. Psychologiczne rozumienie życzliwości
1.2. Kształtowanie się postawy życzliwej
1.3. Życzliwość a działania społeczne
Rozdział 2. Zachowania prospołeczne jako element postawy życzliwej
2.1. Określenie zachowań prospołecznych
2.2. Uwarunkowania zachowań prospołecznych
2.2.1. Społeczne i sytuacyjne uwarunkowania zachowań prospołecznych
2.2.2. Czynniki osobowościowe warunkujące zachowania prospołeczne
2.2.2.1. Cechy osobowości
2.2.2.2. Stan emocjonalny
2.3. Typy orientacji prospołecznych
2.3.1. Endocentryczna orientacja prospołeczna
2.3.2. Egzocentryczna orientacja prospołeczna
2.3.2.1. Mechanizmy o charakterze emocjonalnym
2.3.2.2. Mechanizmy o charakterze poznawczym
Rozdział 3. Rodzina jako system wychowujący
3.1. Charakterystyka rodziny w ujęciu systemowym
3.2. Rozwój zachowań prospołecznych
3.3. Wybrane rodzinne oddziaływania wychowawcze
3.3.1. Techniki wychowawcze
3.3.2. Postawy rodzicielskie
3.3.3.Powodzenie małżeństwa rodziców
3.3.4.System wartości
3.3.5. Charakter relacji rodzinnych
3.3.5.1. Cechy strukturalne rodziny
3.3.5.2. Klimat emocjonalny
3.4. Rola rodziny w kształtowaniu zachowań prospołecznych - przegląd badań
3.4.1. Bezpośrednie oddziaływania rodziny na rozwój zachowań prospołecznych
3.4.2. Pośrednie oddziaływania rodziny na rozwój zachowań prospołecznych
Rozdział 4. Strategia badań własnych
4.1. Problem badawczy i hipotezy
4.2. Organizacja badań
4.3. Charakterystyka badanych grup i kryteria ich doboru
4.4. Narzędzia badawcze
4.4.1 Technika socjometryczna
4.4.2. Kwestionariusz "Wypadek w górach"
4.4.3. Inwentarz Rodzicielskich Technik Wychowawczych - wersja dla młodzieży dorastającej
4.4.4. Kwestionariusz Stosunków między Rodzicami a Dziećmi
4.4.5. Skala Powodzenia Małżeństwa
4.4.6. Profil Rodziny
4.4.7. Lista Wartości
4.4.8. Rysunek projekcyjny "Moja rodzina"
Rozdział 5. Przedstawienie wyników badań
5.1. Porównanie grup młodzieży życzliwej i nieżyczliwej w kontekście wybranych zmiennych rodzinnych
5.2. Porównanie grup młodzieży życzliwej o różnym typie orientacji prospołecznej w kontekście wybranych zmiennych rodzinnych
5.3. Predyktory postawy życzliwej
Rozdział 6. Dyskusja wyników
6.1. Podsumowanie uzyskanych wyników badań
6.2. Interpretacja wyników badań
6.3. Wnioski wychowawcze
Zakończenie
Literatura