pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Rodzina i szkoła. O współpracy nauczycieli-wychowawców z rodzicami w procesie edukacji wczesnoszkolnej

Autor książki:

Lidia Pietruszka

Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2017
Oprawa: miękka
Ilość stron: 198 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788380614338
ISBN: 978-83-8061-433-8
Data: 2017-10-11
Cena wydawcy: 18.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Summary

Wstęp

Rozdział I
Podstawowe środowiska wychowawcze
1. Wokół podstawowych pojęć: środowisko wychowawcze, współpraca, integracja, dezintegracja
2. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze
3. Szkoła jako środowisko wychowawcze
3.1. Rola nauczyciela-wychowawcy
3.2. Uczniowie w środowisku społeczno-wychowawczym szkoły

Rozdział II
Współpraca nauczycieli-wychowawców z rodzicami w procesie wychowania
1. Warunki skuteczności współpracy rodziców i nauczycieli
1.1. Model partnerskich stosunków rodziny i szkoły
2. Formy współpracy środowisk wychowawczych
2.1. Zbiorowe formy współpracy rodziców i nauczycieli
2.1.1. Spotkania robocze (wywiadówki)
2.1.2. Spotkania towarzyskie
2.1.3. Spotkania poświęcone pedagogizacji rodziców
2.1.4. Spotkania dotyczące trudności wychowawczych
2.2. Indywidualne formy współpracy rodziców i nauczycieli
2.2.1. Spotkania indywidualne
2.2.2. Wizyty domowe
2.2.3. Kontakty korespondencyjne
2.2.4. Rozmowy telefoniczne
3. Relacja nauczyciele - rodzice w świetle dotychczasowych badań

Rozdział III
Podstawy metodologiczne własnych badań empirycznych
1. Cel i przedmiot badań oraz problemy badawcze
2. Metody stosowane w pracy
3. Charakterystyka terenu badań i grupy badawczej
4. Organizacja badań własnych

Rozdział IV
Współpraca nauczycieli-wychowawców z rodzicami w świetle wyników własnych badań empirycznych
1. Oczekiwania rodziców i nauczycieli wobec wzajemnej współpracy
2. Formy współpracy rodziców i nauczycieli
3. Ocena wzajemnej współpracy
4. Trudności dostrzegane przez rodziców i nauczycieli we wzajemnej współpracy

Rozdział V
Współpraca rodziców i nauczycieli w kontekście dobra dziecka - przykłady dobrych praktyk, implikacje pedagogiczne
1. Rodzice i nauczyciele jako sojusznicy
2. Zachowania utrudniające wzajemną współpracę
2.1. Zachowania rodziców utrudniające współpracę
2.2. Zachowania nauczycieli utrudniające wzajemną współpracę
3. Scenariusz zajęć do wykorzystania podczas spotkań z rodzicami

Bibliografia

Załączniki

Spis tabel, wykresów i rysunków

Książka "Rodzina i szkoła. O współpracy nauczycieli-wychowawców z rodzicami w procesie edukacji wczesnoszkolnej" - Lidia Pietruszka - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 198 stron i została wydana w 2017 r.