pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Rewolucja kultury przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo fraktalne

Autor książki:

Hans-Jürgen Warnecke

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Oprawa: twarda
Ilość stron: 192 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788301128746
ISBN: 83-01-12874-7
Data:2001-01-04
Cena wydawcy: 19.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Trwający od 100 lat niespotykany rozwój gospodarczy umożliwił wielu ludziom osiągnięcie wysokiego standardu życia, a osiągnięty dziś poziom szybkiego przekazywania informacji i komunikowania się pozwala nam rozpoznać złożony turbulentny świat. Jednak dotychczasowe formy optymalizacji wysiłku i wydajności osiągnęły już bardzo wysoki stopień dojrzałości i często bardzo dużemu wysiłkowi towarzyszy korzyść bliska zeru. Szuka się nowych rozwiązań, które na ogół nie oferują całościowego ujęcia, l właśnie pojęcie fabryki fraktalnej jest próbą sprowadzenia do wspólnego mianownika rozważań i zjawisk w nauce i gospodarce. Przedsiębiorstwo powinno być traktowane jako żywy organizm, gdyż podlega ono twardemu procesowi selekcji. Gospodarka rynkowa funkcjonuje bowiem według zasady fraktali samoorganizacja i samooptymalizacja w małych, szybkich układach regulacyjnych. Każdy przynosi korzyści komuś innemu i otrzymuje za to coś w zamian.

Książka "Rewolucja kultury przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo fraktalne" - Hans-Jürgen Warnecke - oprawa twarda - Wydawnictwo Naukowe PWN.

Spis treści:

Przedmowa do wydania drugiego

Przedmowa do wydania pierwszego

Słowo wstępne

1. Przeżyć w burzliwym otoczeniu

2. Produkowanie - wczoraj, dziś, jutro
Zmiany wywołane rewolucjami przemysłowymi
Debata o lokalizacji produkcji
Człowiek i praca - aspekty socjologiczne i ergonomiczne
Podział pracy - cecha sprawnej gospodarki
Dlaczego przedsiębiorstwa odnoszące sukcesy odnoszą sukcesy?
Zarys niektórych rozwiązań ze Stanów Zjednoczonych i Japonii
Skutki kulturowe są poważniejsze niż skutki techniczne

3. Tworzenie struktury - kluczowe zadanie strategiczne
Więcej wiedzy - mniej planowania
Konkurencja w usługach - wszyscy są dostawcami i klientami
Złożoność i specjalizacja
Informacja jako czynnik produkcyjny
Fabryka przyszłości?
Porządek i chaos - dwa uzupełniające się obrazy świata
Tworzenie struktury przez samoorganizację
Świat fraktali

4. Fabryka fraktalna - podejście zintegrowane
Definicja
Cecha: samopodobieństwo
Cecha: samoorganizacja
Cecha: dynamika i witalność
Stara reguła: upraszczać i utrzymywać porządek
Komunikacja i informacja
Proces ustalania celów
Nawigacja i sterowanie
Pracownicy i kierowanie
Pomiar i ocena wydajności
Czasy pracy

5. Wiedza i doświadczenia - przykłady z praktyki
SuIzer-Weise GmbH, Bruchsal
MettIer-Toledo GmbH, Aibstadt
Metallwerke Gebriider Seppelfricke GmbH & Co., Gelsenkirchen
U. I. LAPP GmbH & Co.KG, Stuttgart
Problem rozwiązany? Krótkie podsumowanie

6. Rzut oka w przyszłość
Literatura
Indeks rzeczowy